loading...
مجله خبری زن فارس
زن فارس بازدید : 276 دوشنبه 09 اسفند 1395 نظرات (0)

 

 

زیبا بودن و ماندن برای هر خانمی یک آرزوست. مواردی را که برای زیبا نگهداشتن باید اجتناب کرد یا رعایت نمود در اینجا ذکر میکنیم:

 

1.     خشک کردن مو با حوله
موی سر هنگامی که خیس است حساس و شکننده میشود. بیرونی ترین لایه پوست سر نیز هنگامی که موها تر هستند حساس تر میشود، بنابراین در این هنگام سعی نکنید موی سرتان را با حوله خشک کنید چون در مدت زمان انتهای موهای سرتان دوشاخ میشود. بهتر است موها را در کلاهی حوله ای قرار داده تا بدین طریق خشک شود.

2.     استفاده از کرمها و لوازم آرایشی منقضی شده
اگر از کرمها و مواد آرایشی که از تاریخ اعتبار گذشته است استفاده می کنید روی پوستتان جوش چرکی زده و دچار خارش میشود. چون این مواد زمان محدودی اعتبار دارند. این کرمها بعد از انقضاء اعتبار محل مناسبی برای رشد باکتری و میکرب می گردد. بنابراین هر چه سریعتر هر اندازه کرم منقضی شده دارید دور بریزید حتی اگر برای آن تاسف بخورید.

3.     استفاده از دئودورانت درست بعد از موزدایی 
بعد از موزدایی، پوست نسبت به الکل و عطر بسیار حساس تر میشود. بنابراین هنگام شب موزدایی کنید و صبح هنگام دئودورانت استفاده کنید.

4.     مراقبت پی در پی و مداوم از پوست
استفاده فراوان از محصولات محافظ پوست، پوست را حساستر میکند. بنابراین سعی کنید از یک سری از محصولات آرایشی که برای پوستتان بعد از تست کردن مناسب است استفاده کنید. پیشنهاد ما برای مراقبت از پوستتان این است که بیشتر از مواد طبیعی استفاده کنید.

5.     موی بافته
وقتی موی سرتان را می بافید سعی کنید گره های بافته ها را محکم نپیچید . چون موی سر شما آسیب می بیند. پس گره ها را شل تر ببافید و حتی المکان از گیرة مو استفاده نمایید.

6.     لاک زدن بدون استفاده از مواد نگهدارنده ناخن
لاک زدن قبل از آغشته کردن ناخن به مواد نگهدارنده رنگ ناخن شما را بتدریج زرد می کند و ناخن شما زیبایی خود را از دست می دهد. یک لایه از ماده نگهدارنده مغذی ناخن شما خواهد بود و ناهمواریهای ناخن رانیز می پوشاند.

7.     ترکاندن جوش های زیر پوستی و جوش های سر سیاه با انگشت دست
انگشتان شما منبع میکروب هستند و این منجر به عفونت محل میشود. برای این کار از گاز استریل یا دستمال تمیز استفاده نمایید و سپس با پنبه آغشته به لوسیون صورت ، محل را شستشو دهید.

8.     پاک کردن ماسک از صورت با آب
شستن ماسک صورت با آب اثر آنرا کم می کند. پس بهتر است ماسک را با دستمال محصوص آرایش از صورت پاک کرد.

9.     استفاده از لوسیون بدون موزدایی
این کار باعث لکه شدن پوست میشود چون این کرم با آلودگیهای پوست ترکیب میشود. پس قبل از استفاده از لوسیون حتماً موزدایی کنید.

10. مرتب کردن مژه ها با انگشتان دست
این کار باعث شکسته شده یا کنده شدن مژه ها میشود. پس بهتر است از برس مخصوص مژه استفاده گردد.

11. موزدایی در هر روز
این کار اثر عکس دارد. یعنی پوست کلفتر میشود. پس یکبار در هفته کافیست.

12. استفاده از کرم ضد آفتاب در ساحل
بعد از 30 دقیقه کرم اثر خود را از دست می دهد و اگر پوست در این هنگام در معرض آفتاب قرار گیرد، می سوزد. پس قبل از رفتن به ساحل از این کرم استفاده نمایید.

13. لاک زدن بلافاصله بعد از حمام کردن
آب گرم ناخن را تا حدی متورم می کند. اگر در این هنگام لاک بزنید بعد از اینکه ناخن سرد شود لاک از ناخن شما جدا میشود. پس مدتی بعد از حمام کردن لاک بزنید نه بلافاصله بعد از آن.

14. خوابیدن وقتی که صورت آرایش دارد
نتایج: پوست جوش می زند؛ پوست لکه میشود ؛ پوست خسته به نظر می آید.
پس مهم نیست چقدر خسته باشید حتماً آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید.

15. حمام های طولانی و داغ
این کار 39 به طول
°باعث خشکی پوست میشود. حمام نباید بیش از 10 دقیقه و بیش از دمای c انجامد. و در نهایت عادت کنید در پایان  دوش گرفتن یکبار زیر آب سرد بروید ، این کار باعث میشود پوستتان حالت ایلاستیک خود را حفظ کند و شاداب تر بماند. بعد از دوش گرفتن بدن خود را با لوسیون یا شیر مخصوص آعشته کنید.

16. گاز گرفتن لبها هنگامی که خشک هستند
این کار لبهای شما را زخمی می کند . پس با برس مخصوص و نرم لبهای خود را با کرم مناسب چرب کنید.

17. استفاده روزانه از مو پیچهای برقی و حالت دهنده 
این کار برای موهایتان مضر است چون دمای زیاد مو را خشک می کند و انتهای مو را از بین می برد. در عوض از مو پیچ های اسفنجی حتی هنگام خواب نیز میتوانید استفاده کنید.

18. اگر نزدیک بین هستید از عینک استفاده نکنید.
وقتی به دور دست نگاه می کنید چشمان خود را به هم می زنید و این باعث چروک شدن پوست دور چشم میشود و امروزه با وجود مدلهای جدید و متنوع فریمهای عینک درست نیست که از عینک استفاده نکنید.

19. مالیدن چشمها 
مالیدن چشم باعث زخم شدن زلالیه میشود. بهتر است با ورزش یوگا خستگی دور چشمها را برطرف کنید.

استفاده از کف موس روی موی تر
با این کار حالت مو برای مدت زمان کمتری می ماند. پس بهتر است موها را قبلاً کاملاً خشک نموده یا با سشوار یا حوله ، سپس از کف موس استفاده کرد.

 

زن فارس بازدید : 358 دوشنبه 09 اسفند 1395 نظرات (0)

 

پستانها از دو نوع بافت، یکی بافت محافظ یعنی چربی و فیبرها یا رشته های الاستیکی و دیگری بافت اپیتلیال یعنی غدد تولید کننده و مجاری هادی شیر تشکیل یافته است. حال اگر بدلیل اختلالات ژنتیکی و یا محیطی* در رشد و  نمو سلولها تغییر ایجاد شده و تعدادشان بطرز خارج از کنترلی افزایش یابد، با پدیده ای به نام سرطان / تیومر مواجه هستیم، که به نوبه خود می تواند خوش خیم و یا بدخیم باشد. این سلولها می توانند ازطریق خون و رگهای لنفاوی به دیگر ارگانها من جمله ششها، اسکلت، کبد و ارگانهای دیگر انتشار یابند، که در این صورت آنها را متاستاس یا تشکیلات توموری ثانویه می نامند.

 

انواع سرطان سینه

معمولاً اگر تغییرات سلولی به صورت کیست و یا تجمع فیبرها در بافت محافظ پستان باشند، خوش خیم و بی خطر (Epithelial and Stromal Tumors) می باشند. اما اگر تغییرات سلولی و توده ای تشکیل شده بعنوان مثال در غدد تولید کننده شیر و مجاری آن، از دیواره شان گذشته و به بافتهای مجاور نیز نفوذ کند از نوع  بدخیم / کرسینوم(Ductul and lobular carcinoma) می باشد.

 

 اپیدمیولوژی و علل ابتلا

سرطان سینه، بعد از سرطان شش ها مهم ترین دلیل جهانی مرگ زنان در سن ۴۰ تا ۵۵ سالگی می باشد. به گزارش (World Health Organization, WHO) همه ساله بطور متوسط از هر هشت زن یکی دچار سرطان سینه می شود.  البته با فن آوری های جدید در زمینه با تشخیص هرچه زودتر و درمان موثر این بیماری، این آمار هر ساله کاهش می یابد. گفتنی است مردان نیز پس از سنین شصت- هفتاد سالگی به سرطان سینه دچار می شوند اما میزان ابتلائشان در مقایسه با زنان بسیار ناچیز است؛ تنها یک درصدم آمار میزان ابتلا در زنان.

از جمله عوامل موثر در ابتلا به سرطان سینه، سابقه قبلی سرطان سینه در فرد، سابقه مشهود سرطان سینه در فامیل، پریود زودرس، یائسگی دیررس و عدم شیر دهی می باشد. بر اساس مطالعات اخیر فاکتورهای دیگری از جمله چاقی و الکل، رژیم غذایی پرچربی و همین طور قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس نیز به نوبه خود شانس ابتلا به بیماری را افزایش می دهند. در این زمینه همچنین می توان به قرصهای استروژن دار که برای کنترل علائم یائسگی تجویز می شود، اشاره نمود، که احتمالاً نقش افزاینده ای در ابتلا به این سرطان دارد. البته هنوز رابطه مستقیمی بین مصرف دراز مدت قرصهای ضدبارداری که حاوی استروژن می باشند و سرطان سینه پیدا نشده است.

 

علامات

معمول ترین نشانه سرطان سینه ایجاد یک توده  برآمده/ قلنبه در پستان و یا نواحی اطراف آن، مثلا ناحیه زیر بغل می باشد. در صورت عدم تقارن دو پستان و یا هنگامی که پوست بخشی از آن به درون کشیده شود، همچنین فرو رفتگی نوک پستان و ترشحات خونی از آن نشانه هایی بر و جود تغییران می باشند. در بسیاری از موارد تغییرات سرطانی بقدری کوچک و ناچیز هستند که تنها با استفاده از ماموگرافی (آزمایش و بررسی پستان با اشعه ایکس) می توان آنها را تشخیص داد. بسیاری از تغییرات غده ای هیچگونه دردی را در سینه ایجاد نمی کنند. به همین دلیل ممکن است هنگام تشخیص بیماری امید کمتری به بهبود آن باشد.  

 

 تشخیص و جلوگیری :

 

 

این بیماری با کمک معاینات طبی، ماموگرافی و همچنین آزمایشات سلولی از ناحیه تغییر یافته شده، تشخیص داده می شود. ماموگرافی (پستان نگاری) به همه زنان ۵۰-۷۰ ساله توصیه می شود. اگر در حین ماموگرافی جسم سختی در سینه پیدا شود از آن نمونه برداری شده وسپس برای تشخیص نوع آن به آزمایشگاه پاتولوژی فرستاده می شود. پزشک مربوطه معمولاً باید از اندازه و نوع تغییرات سلولی و همین طور شیوع/ عدم شیوع  آن به غدد لنفاوی در جریان باشد تا بتواند نوع درمان و همچنین وخامت آنرا تعیین نماید.

از آنجا که دلیل ابتلا به این عارضه در بسیاری از موارد ناشناخته می ماند، توصیه مناسبی نیز برای پیشگیری از آن نمی توان کرد. اما شایاد ذکر است که اگر این تغییرات در مراحل ابتدایی سرطان شناسایی شوند احتمال بهبودی کامل و یا درمان موثر آن نیز بیشتر خواهد بود. پس فراموش نکنید که سینه های خود را بطور مرتب جلوی آینه خود آزمایی نمایید. بهترین روش این است که یک روز معین در هر ماه پس از دوران پرید، که دیگر سینه های سفتی موضعی خود را از دست داده اند، آنها را با صابون کفی کرده، دست مربوطه را بالابرده پشت سر بگذارید و با نوک انگشتان دست دیگر با حرکات دایره وار و ملایم به بررسی همه قسمتهای سینه بپردازید. از آریولا / تکمه پستان شروع کرده و کم کم تا حاشیه های بیرونی پستان و زیر بغلها حرکات را ادامه دهید و بدنبال نقاط سخت و گلوله شده در پستان و گره های لنفی باشند. همچنین می توانید با مشاهده دقیق بروز تغییرات در حاشیه و کناره های پستان، اختلاف اندازه و شکل پستانها را در نظر بگیرید. تصاویر زیر توضیح بهتری در این باره ارائه می کنند: 

 

درمان

عمل جراحی  رایج ترین روش زدودن بخش سرطانی در سینه می باشد. اگر قطر غده سه چهار سانتی متر بیشتر نباشد، نیازی به برداشتن کامل سینه /رادیکال ماستکتومی (پستان برداری ریشه ای که طی آن علاوه بر پستان، عضلات جدار قفسه سینه که در زیر آن واقع هستند و همچنین بافتهای چربی و لنفی زیر بغل  نیز برداشته می شود) نیست و طی روشی بعنوان لامپتکتومی/ حذف تومور و بخشی از بافت طبیعی اطراف آن می توان سرطان های موضعی را بهبود بخشید. از پرتو درمانی/ رادیوتراپی نیز می توان برای از بین بردن تغییرات کوچک و یا تشکیلات توموری ثانویه استفاده نمود. میزان بقای پنج ساله نوع موضعی سرطان سینه ۹۰ درصد می باشد.

اگر تعداد غدد بیش از یکی بوده و همین طور به غدد لنفاوی مجاور نیز پخش شده باشد، چند ماه قبل از عمل شیمی درمانی  بکار برده می شود. در این روش دارو در سرتاسر بدن بجز مغز پخش می شود تا سلولهای سرطانی را در همه جای بدن ریشه کن نماید. میزان بقای پنج ساله این نوع سرطان به ۷۰ درصد می رسد. برخی اوقات حتی اگر سرطان از نوع خوش خیم نیز باشد، آنرا برای اطمینان با عمل برمی دارند و توسط جراحی پلاستیک با یک سینه مصنوعی از سیلیکن آنرا جایگزین می کنند.

 

هورمون درمانی نیز یکی دیگر از روشهای تکمیلی درمانی می باشد که در آن با تاثیر گذاری بر پیرنده های هورمونی سلولهای سرطانی می توان از رشد و گسترش آنها جلوگیری نمود.

یکی از عوارضی که پس از عمل جراحی سینه ایجاد می شود، تورم دست بیمار است. آنهم به دلیل اینکه در جریان عمل ، گره های لنفی زیر بغل نیز که وظیفه دورسازی آب و ترشحات اضافی سلولها را به عهده دارند، برداشته می شوند. این عارضه را می توان با ماساژی مخصوص توسط افراد حرفه ای بهبود بخشید. امروزه با تکنیک جدیدی، با نمونه برداری / بیوپسی از هر غده لنفاوی قبل از جداسازی می توان از سالم بودن آن اطمینان یافت و به این ترتیب از ایجاد اختلال در جریان لنف در بازو و دست جلوگیری نمود. خیلی از افراد بعد از عمل دچار تغییراتی در حس لامسه و همچنین احساس ضعف و سستی در دست و سختی در کتف خود می شوند. برای جلوگیری از بروز مجدد غده، که درصد آن طی دو سه سال اول بعد از عمل بسیار بالاست، ازروشهای درمانی تکمیلی چون رادیوتراپی و شیمی درمانی استفاده می شود و البته مهمـتر از همه مراجعه مرتب به پزشک مربوطه برای چک آپ و ماموگرافی است.

منبع از وبلاگ amuzesh6

 

زن فارس بازدید : 292 دوشنبه 09 اسفند 1395 نظرات (0)

اصغر فرهادی کارگردان سرشناس ایران با فیلم «فروشنده» صاحب دومین اسکار خود شد و در ردیف نامداران سینمای جهان قرار گرفت. برای دومین بار در جمع نامزدهای نهایی جوایز اسکار در بخش فیلمهای غیر انگلیسی زبان قرار گرفته بود. این سومین نامزدی آقای فرهادی در اسکار بود. در سال ۲۰۱۲ او به جز نامزدی در بخش فیلم غیر انگلیسی زبان، در بخش بهترین فیلمنامه نیز نامزد شده بود.

زن فارس بازدید : 322 دوشنبه 09 اسفند 1395 نظرات (0)

حاملگی و مقاربت :

 

 

در دوران حاملگی بدن فرد دچار تغییرات فیزیکی و درونی می شود. این تغییرات می تواند در برخی خانم ها منجر به افزایش تمایل جنسی شود ، در حالی که در برخی دیگر می تواند منجر به کاهش تمایل جنسی شود.

بویژه در اوایل حاملگی که خستگی صبحگاهی و حالت تهوع وجود دارد ، کاهش میل جنسی بعید نیست.
به لحاظ تغییرات ایجاد شده گاه زوجین مجبورند تا تکنیک و پوزیشن انجام مقاربت را تغییر دهند.

پوزیشن انتخابی باید به نوعی باشد که بر شکم خانم حامله فشاری وارد نیاید.

اغلب پوزیشن رو-در-رو (Face -to-face ) ، کناری (Side -by-side، پشت (‍rear-entry) و با زاویه (Right-angle) وضعیتهای راحت تری هستند.

در اواخر حاملگی گزارشاتی از آمبولی و مرگ ناشی از آن در بین افرادی که مقاربت دهانی داشته اند موجود است.

زوجها در دوره حاملگی تغیراتی در روابط خود تجربه میکنند.روابط جنسی نیز ممکن است در اثر تغییرات فیزیکی و روانشناختی بارداری دستخوش تغییر شود.بطورکلی میتوان گفت حاملگی موجب تغییرات زیادی در احساسات،میل جنسی،تعداد نزدیکی و رضایت جنسی دارد.

عوامل موثربر فعالیت جنسی درطول حاملگی عبارتند از:
1- الگوهی جنسی پیش از بارداری شامل تعداد و دفعات نزدیکی،رضایت جنسی.
2- معنی و مفهوم مسایل جنسی ازنظر زن و شوهر.
3- وضعیت عمومی زن در دوران بارداری.
4- مشکلات و عوارض دوره بارداری.
5- ترس از صدمه به جنین و ازدست دادن حاملگی در اثر برقراری رابطه جنسی.
6- ویژگیهای فرهنگی و باورهای مذهبی و سنتی.
7- نحوه پاسخ دهی به تغییرات بدنی در حین حاملگی.

اکثر مطالعات علمی نشان دهنده تغییرات میل جنسی زنان در دوره حاملگی است.در یک بارداری طبیعی تا وقتی که زن ازنظرپزشکی سالم است هیچ دلیل خاصی برای محدودکردن فعالیت جنسی وجودندارد.نزدیکی و ارگاسم درحاملگی غالبا" بی خطر است.هرچند تاحدودی خطر آمبولی هوا در اثر فعالیتهای غیرمعمول جنسی مثل فرو بردن زبان و لیسیدن واژن وجوددارد،ولی سایر رفتارهای معمول جنسی خطری در برندارد.البته از آنجا که فعالیت جنسی میتواند موجب ایجادانقباضات رحمی و تغییر جریان خون آن شود،بعضی از پزشکان پیشنهاد میکنند از هیجانهای جنسی و ارگاسم پرهیزگردد.
اگرچه سقط خودبخودی بصورت معمول در اثر فعالیت جنسی و نزدیکی رخ نمیدهد،ولی میتواند دلیلی برای محدودیت فعالیت جنسی باشد.انقباض رحم و خونریزی در حین حاملگی یک نشانه خطر محسوب میشود.

بطور کلی شرایطی که انجام فعالیت جنسی در بارداری را محدود میکنند عبارتند از:
1- سابقه سقط
2- سابقه زایمان زودرس
3- انقباض رحم و خونریزی از رحم
4- سابقه زایمانهای زیاد
5- نارسایی گردن رحم
6- سابقه فشارخون افزایش یافته در اثرحاملگی
7- دیابت
8- پارگی زودرس پرده های دور جنین
9- چهارهفته آخر بارداری

پوزیشن های مطلوب برای سکس در دوره بارداری:
1- خوابیدن زن به پهلو، و ورود آلت مرد از پشت به درون واژن.
2- خوابیدن روی پهلو و رودر روی یکدیگر.
3- زن بالا و چهره به چهره مرد.
4- زن نشسته با زانوهای خم کرده،در حالت تکیه به مرد که در پهلو و زیر او قرار دارد.
بیاد داشته باشید که وضعیت سجده،برای سکس در حاملگی اصلا" مناسب نیست.

چند نکته آموزشی در مورد فعالیت جنسی در بارداری:
1- با معده خالی سکس نکنید.
2- در سه ماهه اول حاملگی حساسیت سینه ها شایع است.بنابراین از همسرتان بخواهید تحریک سینه ها را به حداقل برساند.
3- از وضعیتهای مناسب استفاده کنید.
4- وضعیتی راانتخاب نمایید که حین سکس کمترین فشار را به شما وارد می آورد.
5- از سکس کردن بهنگام خستگی بدنی بپرهیزید.
6- بعلت افزایش ترشحات واژن مراقب بهداشت خود باشید.
7- ناحیه تناسلی را باآب گرم شستشو داده از مصرف صابونهای عطردارخودداری نمایید.
8- بعد از ارگاسم،ماساژ کمر میتواند کمی از ناراحتی شما بکاهد.
9- افزایش یا کاهش میل جنسی در بارداری طبیعی است.

چهارتا شش هفته بعد از زایمان،اعضای زن به حالت عادی برمیگردد.اندازه دیواره واژن و فرج بتدریج کاهش می یابد ولی هرگز به حالت پیش از حاملگی برنمیگردد.معمولا"بهبود زخم رحم به دو هفته زمان احتیاج دارد ولی ممکن است چهار هفته طول بکشد تامحل جوش خوردن آن حالت الاستیکی پیدا کند تا نزدیکی راحت و بدون درد انجام پذیرد.اغلب به زنان توصیه میشود برای شروع فعالیت جنسی بین چهار تا شش هفته بعد از زایمان صبر کنند

منبع   بر گرفته از نوشته خانم الهام از وبلاگ  amuzesh6

 

زن فارس بازدید : 381 دوشنبه 09 اسفند 1395 نظرات (0)

تنوع در انجام رابطه جنسی برای زوجین امریست الزامی

 

با تشکر از سوال خانم لیلا - ک از تهران  که پرسیده بودند اگر هر شب با همسر خود رابطه داشته باشیم چگونه باشد که تنوع داشته باشد؟

در پاسخ به سئوال ایشون اولا خیلی خوشحال شدم که در ایران هم زن و شوهری هست که آنقدر داغ باشند و به هم علاقه داشته باشند که هر شب قبل از خواب رابطه جنسی برقرار می کنند اگر هر شب از یک روش رابطه برقرار شود خوب طبیعتاکم کم از لذت آن کاسته می شود بهتره بعضی شبها بیشتر از خودتون ناز کردنو نشون بدهید از همان روشهای زنانه که حتما بلد هستید رابطه هارد رو فقط در نظر نگیرید نیازی نیست هر شب به رابطه هارد منتهی شود رابطه سافت نیز ساید بیشتر حتی لذت بخش باشد پیشنهاد میکنم بعضی از شبها شما پیش دستی کنید بستر خود را تغییر دهید دکوراسیون اتقاق خواب یکنواخت نباشد جای تابلو هارو عوض کنید فقط در اتاق خواب این رابطه رو ادامه ندهید البته اگر فرزندی ندارید هر شب خواسته جدیدی رو در رابطه طلب کنید حرفهای تکراری نزنید یادتون باشه بوسیدن لیسیدن مکیدن در رابطه جنسی امری ضروری میباشد عطری که استفاده میکنید یکسان نباشد نوع نوازش کردنتون مثل شب قبل نباشد در یک حالت به این رابطه نپردازید رابطه جنسی زمان ندارد در طول روز هم می شود غافلگیر کنید همسرتان را کنار پس از مکیدن گوشها او آرام و با متانت بگویید چقدر دوستش دارید موهایش را نوازش کنید نترسید این حق شماست در یک شب همه خواسته هایتان را نه بگویید و نه همه کارهای یکه بلدید را رو کنید برای شب بعد هم فکر کنید خانمه اگر از لاک استفاده میکنید که حتما بکنید رنگ لاک دست و پای شما تغییر کند هر شب یک رنگ نوع آرایش نوع لباس پوشیدن آقایان هر شب یک واژه را بکار ببرید البته زنان جمله دوست داشتن رو خیلی دوست دارند کوتاهی نکنید بهتره هر شب لباسها تو را عوض کنید آنچه از همسرتون انتظاردارید در مورد خود هم رعایت کنید  امیدوارم توانسته باشم به سئوال شما پاسخ بدهم با تشکر از اعتماد شما

علی س م

 

تعداد صفحات : 1957

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9784
  • کل نظرات : 373
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 94
  • بازدید امروز : 174
  • باردید دیروز : 145
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 445
  • بازدید ماه : 2,389
  • بازدید سال : 37,243
  • بازدید کلی : 15,342,590