loading...
مجله خبری زن فارس
زن فارس بازدید : 321 یکشنبه 16 مهر 1391 نظرات (0)

دخترك وقتي شنيد مي‌تواند در دوبي زندگي‌اي رؤيايي داشته باشد در دام وسوسه‌هاي مرد فريبكار افتاد.


پليس شيراز و زاهدان در عمليات مشترك توانستند 3 روز بعد دختر 12 ساله را از زندان مرد آشنا نجات دهند. 

دخترك هنوز چند روزي نبود به مدرسه مي‌رفت كه با حرف‌هاي وسوسه‌آميز كارگري 35 ساله فريب سفر به دوبي را خورد و از مدرسه و خانه‌اش فراري شد. 

هنگامي كه مرد بنا به دختر 12 ساله وعده ازدواج و زندگي در دوبي را مي‌داد، دخترك در تصور بچگانه‌اش مي‌ديد كه با اين مرد به رؤياهايش دست پيدا خواهد كرد. 

ساعت 2 ظهر روز 8 مهرماه سالجاري وقتي دختر 12 ساله به خانه‌اش در يكي از محله‌هاي شيراز برنگشت، پدرش نگران شد به مدرسه رفت و سراغ وي را گرفت، مرد شيرازي هنگامي كه متوجه شد دخترش اصلاً به مدرسه نرفته است با دلواپسي هرجا را كه مي‌توانست جست‌وجو كرد تا خبري از دخترك بگيرد ولي شواهد نشان مي‌داد كه كسي از سرنوشت وي اطلاعي ندارد. 

با مخابره اين ماجرا به پليس 110 شيراز، تيمي از مأموران براي رسيدگي به مقابل خانه مرد نگران رفتند و تحقيقات خود را آغاز كردند كه پدر دخترك به آنان گفت: «شيما» كلاس دوم راهنمايي است و تاكنون سابقه نداشته كه حتي چند دقيقه‌اي دير به خانه برگردد. وي امروز كيفش را برداشت و به مدرسه رفت ولي مدير مدرسه مي‌گويد كه دخترم به مدرسه نرفته و مي‌ترسم كه اتفاق بدي برايش افتاده باشد. 

وي در ادامه بازجويي‌ها افزود: براي دخترم گوشي موبايل خريده بودم و وي پس از اين كه از مدرسه مي‌آمد حق داشت از گوشي موبايلش استفاده كند، چند دقيقه پيش با موبايلش تماس گرفتم و متوجه شدم وي صبح كه از خانه خارج شده موبايلش را نيز همراه خود برده و جوابگوي تماس‌هاي ما نيست. 

با ادعاهاي اين مرد و با دستور بازپرس دادسراي امور جنايي شهر شيراز تيمي از كارآگاهان مأموريت يافتند تا سرنخي از سرنوشت دختر گمشده بيابند. 

در ادامه كارآگاهان با رديابي‌هاي ويژه دريافتند كه «شيما» در شهر زاهدان به سرمي‌برد و تحقيقات ديگر نيز نشان مي‌داد يكي از كارگران ساختماني كه در خانه پدر دخترك مشغول به كار بوده است از همان روزي كه شيما ناپديد شده وي نيز سركار نيامده است. 

بدين ترتيب با به دست آمدن سرنخ مهمي از اين ماجرا كارآگاهان شيرازي براي يافتن ردي از «شيما» به شهر زاهدان رفتند. 

در اين مرحله و با توجه به حساسيت پرونده سرهنگ كارآگاه محسن عطار، رئيس پليس آگاهي زاهدان به تيمي از كارآگاهان دستور داد تا با همكاري كارآگاهان شيرازي دختر 12ساله را پيدا و به خانواده‌اش تحويل دهند. 

بر اين اساس كارآگاهان با انجام تجسس‌هاي ميداني موفق شدند مردي به نام علي را شناسايي كنند كه تحقيقات محلي حاكي از آن بود وي كارگر بنايي بوده و به تازگي از شيراز برگشته است، بنابراين اين مرد در يك عمليات ضربتي دستگير شد و جالب اين كه در بازجويي‌ها ادعاي بي‌گناهي كرد. 

«علي» در تحقيقات اصرار بر آن داشت كه سوءتفاهم به وجود آمده و وي اطلاعي از سرنوشت دختر 12 ساله ندارد ولي هنگامي كه با شواهد و مدارك پليسي روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود و گفت: من در خانه پدري شيما مشغول به كار بودم و ناخواسته با دخترك هم صحبت شدم و زماني كه متوجه شدم .

وي علاقه زيادي به زندگي در شهر دوبي را دارد با استفاده از اين علاقه‌مندي‌اش به وي گفتم كه مي‌خواهم ازدواج كنم و همسر آينده‌ام را به دوبي ببرم، بدين ترتيب اعتماد وي را به خود جلب كردم و با گرفتن شماره موبايلش چند روز بعد با هم قرار گذاشتيم و وي را به شهر زاهدان آوردم. در ادامه كارآگاهان با راهنمايي وي موفق شدند محل نگهداري دخترك را پيدا كنند و وي را كه در اتاقي زنداني شده بود نجات داده و به پدرش بازگردانند. 

«شيما» نيز در پليس آگاهي به افسر بازجو گفت: «علي» مدام از دوبي حرف مي‌زد و به من مي‌گفت كه آنجا بهترين مكان براي زندگي است و مرا به زاهدان برد و آنجا فهميدم كه همه حرف‌هايش دروغ بوده و وي مرا فريب داده است. 

سرهنگ محسن عطار رئيس پليس آگاهي زاهدان درباره اين پرونده به خبرنگار شوك گفت: با توجه به حساسيت موضوع كارآگاهان اداره مبارزه با آدم‌ربايي واردعمل و موفق شدند در زمان بسيار كوتاهي مرد شياد را دستگير كنند و بلافاصله نيز محل نگهداري دختر 12ساله را شناسايي و وي را رها كنند. 

وي در ادامه افزود: خانواده‌ها بويژه خانواده‌هايي كه بچه‌هايشان در سنين نوجواني هستند بايد نظارت بيشتري بر آنان داشته باشند و ارتباطات آنان با ساير افراد را تحت كنترل داشته و به فرزندان خود آموزش‌هاي لازم را بياموزند تا شاهد چنين رخدادهايي نباشيم. 

روزنامه ایران
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9784
  • کل نظرات : 373
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 99
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 145
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 394
  • بازدید ماه : 1,179
  • بازدید سال : 36,033
  • بازدید کلی : 15,341,380