loading...
مجله خبری زن فارس
زن فارس بازدید : 509 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (1)

میلیاردرهای دنیا، همواره زندگی کاملا متفاوتی با سایر مردمان جهان دارند.دنیای برخی از آنها آنقدر وسیع است که حتی اگر کل دنیا را هم داشته بانشد، باز هم در فکر تسخیر ماه و سایر کرات هستند.



جزیره اختصاصی، شاید توهمی است که در دوران کودکیمان شکل گرفته است.در لا به لای افکار کودکی، همیشه رد پایی از یک محیط امن و بدون دسترسی مثل یک جزیره اختصاصی ،آرزوی دیرینه خیلی از ما بود تا شاید اندکی از این ریتم یکنواخت زندگی بکاهد.
 اما امروز، این رویا،نه تنها دست نیافتنی نیست، که کم کم به امری عادی تبدیل شده و مطمئنا با ساخت جزایر مصنوعی در خلیج دبی، سالهای نه چندان دور هر کسی که اندکی پول نیز داشته باشدف می تواند رویای کودکی اش را محقق کند.

اما امروز تصمیم داریم تا شما را با 10 فرد پولدار دنیا که جزایر اختصاصصی بزرگی همچون هاوایی را در اختیار دارند، آشنا کنیم.

البته در متن این گزارش امده که این جزایر جدای از داشتن صاحبان نامی و پرداخت هزینه ای گزاف بابت آنها، از جهت موقعیت و امکانات نیز در نوع خود بی نظیر می باشند.

1."لَری الیسون"(Larry Ellison) مدیرعامل شرکت اوراکل
هزینه خرید جزیره: $ 500-600 میلیون دلار
مساحت: 141 مایل مربع وسعت
استفاده: صنعت گردشگری
محل سکونت: هاوایی (ایالات متحده آمریکا)، اقیانوس آرام.
مدیر عامل شرکت اوراکل لری الیسون مدیر اجرایی، خوب زندگی کردن را دوست دارد. چرا که فقط 100 میلیون دلار، برای برنده شدن در مسابقه قایق رانی جام شرکتهای امریکا هزینه کرده است.شایعاتی درباره ورشکستگی او در سالهای اخیر وجود داشت،اما با همه اینها وی در نهایت بزرگترین جزیره دنیا را به قیمتی باورنکردنی خرید.الیسون در واقع 98 درصد این جزیره که Lanai نام دارد را خریداری کرده است.جزیره Lanai که به جزیره آناناس نیز معروف است 141 مایل مربع وسعت دارد و میزبان 3200 سکنه و چندین اقامتگاه تفریحی بسیار لوکس است. پیش از این یک میلیاردر دیگر به نام "دیوید مورداک"(David Murdock) صاحب این جزیره بود.کارشناسان ارزش یک قطعه زمین با دو استراحتگاه معتبر و زمین های گلف در این جزیره را نیم میلیارد دلار برآورد کرده اند.

2.جزیره جدیدالتأسیس رومن آبراموویچ در هلند

سرمایه گذاری: $ 365،000،000
مساحت: 7.8 هکتار
توسعه استفاده:در حال توسعه بوده و بعدا جهت گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد.
محل سکونت: سن پطرزبورگ

جزیره مصنوعی جدید هلند بین رود Moika در دوران پیتر I پس از ساخت و ساز به وجود آمد. در پاییز 2010 در یک مناقصه سرانجام جزیره توسط رومن آبراموویچ، به ارزش در بازسازی 12 میلیارد روبل (365 میلیون دلار نرخ ارز کنونی) تا سال 2017 به دست آورد. سرمایه گذاران در حال رفتن به مساحت 7.8 هکتار از موزه ها، مراکز نمایشگاهی، مراکز فرهنگی، و احیای ظاهر thearchitectural "هلند جدید".مالکیت این جزیره را نمی توان کاملا خصوصی برای آبراموویچ در نظر گرفت چرا که هنوز تقریبا همه آن ساخته نشده است،اما بخشهای زیادی از آن در حال حاضر متعلق به شرکت او می باشد. بر اساس توافق با شهرداری منطقه، پس از توسعه جزیره،امکان انتقال  آب و برق شهر و سایر امکانات رفاهی به جزیره میسر خواهد شد.


3.رئیس قبیله یونانی عقرب(Scorpios)
هزینه خرید جزیره: $ 125-200 میلیون دلارمساحت: 12  برابر یک زمین فوتبالقابلیت استفاده: استفاده شخصی در هنگام اوقات فراغتمحل سکونت: دریای لونین
این جزیره در واقع از سال 1963 به صورت یک جزیره مجزا درآمده و در آن زمان به بانوی ثروتمند یونانی تعلق گرفت.البه پنج سال پیش از آن این منطقه به دست ژاکلین کندی، همسر رئیس جمهور آمریکا،جان اف کندی اداره می شد.

اکنون با گذشت سالها از آن روزها، این جزیره به دست نوه آتنا Onassis اداره می شود.افراد زیادی تابحال حاضر به پرداخت وجه خرید برای مالکیت مطلق این جزیره شده اند اما هنوز به طور رسمی کسی صاحب ان محسوب نمی شود.افرادی که درباره خرید این جزیره اعلام آمادگی کرده اند به شرح زیر هستند:امیر قطر، رومن آبراموویچ، بیل گیتس صاحب مایکروسافت، مدونا و طراح مد جورجیو آرمانی.


4.ریچارد برانسون،صاحب جزیره با محیط زیستی متفاوت
کل هزینه خرید و سرمایه گذاری: بیش از 120 میلیون دلار
مساحت کل: زمین فوتبال 84
قابلیت استفاده: صنعت گردشگری
محل سکونت:جزیره  Mosquito and Necker- جزایر بریتیش ویرجین
برانسون در واقع اولین جزیره اختصاصی خود را زمانی خرید که تنها 28 سال بیشتر نداشت.جزیره او به مکانی تفریحی برای عموم مردم تبدیل شده بود.همچنین خانواده برانسون و خود وی نیز در این مکان سکونت داشتند.همچنین در سال 2003 نیز جزیره کوچکی با نام Makepeace در استرالیا خرید.این جزیره به شکل قلب بود و به همین دلیل ارزش زیادی داشت.برانسون که ید طولایی در زمینه خرید جزیره داشته است، راضی به این جزایر نبود و سرانجام در سال 2007 جزیره Mosquito and Necker را به قیمت 120 میلیون دلار خرید و مکانی امن و راحت برای خود و خانواده اش فراهم کرد.

او در این جزیره ، در منطقه ای حفاظت شده ،مشغول پرورش گونه ای نادر از تمساح ها می پردازد.انرژی مصرفی در این جزیره از طریق انرزی خورشیدی تأمین می شود.به گفته او وی صمیمددارد تا گونه های نادر حیوانات در حال انقراض را در این مکان پرورش دهد که البته هنوز این پروزه در حد حرف بوده که با کخالفت شدید اصحاب محیط زیست جهان قرار گرفته است.



5.جزیره ای مملؤ از سحر و جادو متعلق به دیوید کاپرفیلد
هزینه خرید: $ 50-65 میلیونمساحت کل: 187 برابر یک  زمین فوتبالاستفاده: صنعت گردشگریمحل سکونت: باهاما، اقیانوس اطلس

دیوید کاپرفیلد، ثروتمندترین شعبده باز عصر کنونی ،در سال 2006 اقدام به خرید چهار جزیره در ریج Exuma اختصاصی کرد.این چهار جزیره که در منطقه ای واقع شده اند که نقطه اتصال 4 مورد از عجایب هفت گانه جهان هستند. در واقع محل کنونی جزایر دیوید کاپرفیلد، محل اتصال هرم خورشید در مکزیک، اهرام مصر در جیزه، استون هنج و مجسمه های سنگی در عید پاک هست.همچنین گفته می شود که در یکی از این جزایر چشمه آبی وجود دارد که آب حیات داشته و قادر به بازگرداندن برگهای خشک شده و حشرات نیمه جان ،مجددا به چرخه طبیعت هست.این چشمه را "چشمه جوانی" می نامند.
برچسب ها ثروتمندان ,
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عسل در تاریخ 1348/10/11 و 19:10 دقیقه ارسال شده است

خوشا به حالشان ! ما که از هفت آسمون خدا یه ستاره هم نداریم چی برسه به جزیره !


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9784
  • کل نظرات : 373
  • افراد آنلاین : 212
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 321
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 1,556
  • باردید دیروز : 136
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,154
  • بازدید ماه : 6,238
  • بازدید سال : 50,387
  • بازدید کلی : 15,355,734