loading...
مجله خبری زن فارس
زن فارس بازدید : 397 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (0)

همان روزی که مانوئل ژوزه برای امضای قرارداد با پرسپولیس به تهران آمد، باید می دانست کار سختی دارد. ژوزه آمده بود که پرسپولیس را قهرمان کند اما اوضاع برای او به قدری بد پیش رفته که بعد از تنها 7 هفته رویای قهرمانی به باد رفته و او در مورد فصل های آینده حرف می زند.


ژوزه به این نتیجه رسیده که عده ای نمی خواهند او موفق شود. هر چند او مشخص نکرده این عده چه کسانی هستند اما بررسی شرایط تیم نشان می دهد چه کسانی ناراضی هستند. ژوزه در این هفته آنقدر ترکیب تیمش را عوض کرده که تقریبا هیچ بازیکنی پیدا نمی شود که از موقعیتش در پرسپولیس راضی باشد. هر چند تا امروز هیچ بازیکنی مخالفتش را با ژوزه به طور رسمی اعلام نکرده است اما با بررسی روند اتفاقات از ابتدای فصل می توان حدس زد که کدام بازیکنان بیشتر ناراضی هستند.


محسن بنگر: بنگر اولین بازیکنی بود که با ژوزه درگیر شد. مدافع بلندقامت پرسپولیس در تیم های قبلی اش هم سابقه درگیری با مربی را دارد. او دو سه روز پیش در یک مصاحبه جنجالی رسما در مقابل ژوزه ایستاد و برخلاف او اعتقاد داشت که پرسپولیس باید در همین فصل قهرمان شود.

شهاب گردان: گردان به عنوان گلر دوم تیم ملی به پرسپولیس آمد اما حالا در این تیم نیمکت نشین است و به آخرین اردوی تیم ملی هم دعوت نشده. درست که او به خاطر یک اشتباه بزرگ نیمکت نشین شده اما این تصور هم وجود دارد که مانوئل به این دلیل که نیلسون با نظر موافق او به پرسپولیس آمده، گلر برزیلی را به شهاب ترجیح می دهد.

هادی نوروزی: در همه این سال ها نوروزی به دلیل دوندگی بالایش مورد تایید مربیان پرسپولیس بود و به رغم همه انتقادها معمولا فیکس بازی می کرد اما ژوزه نظر مثبتی روی او نداردت و در هفته های نخست در فهرست 18 نفره پرسپولیس هم جایی نداشت.

ایمون زاید: زاید که در تمرینات پیش فصل پرسپولیس غایب بود انتظار داشت از هفته چهارم یا پنجم در ترکیب اصلی جایی برای خودش پیدا کند اما ژوزه او را در دربی هم به زمین نفرستاد. زاید بعد از این اتفاق در چند مصاحبه پی در پی به طور واضح ناراحتی اش از نیمکت نشینی را بیان کرد. او رسما گفته است که ژوزه من را دوست ندارد.

محمدت نوری: در سال های اخیر بازیکن فیکس پرسپولیس بود و به تیم ملی هم دعوت می شد. او انتظار داشت در تیم مانوئل هم جای ثابتی داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد. نوری معتقد بود که عده ای درباره او و سبک بازی اش اطلاعات نادرستی به ژوزه داده اند و به همین دلیل است که ژوزه از او زیاد استفاده نمی کند.

جواد کاظمیان: تنها برد پرسپولیس تا اینجای لیگ، با گل سه امتیازی او به دست آمده است. او که در اولین بازی پرسپولیس مقابل نفت آبادان به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت و گل زد انتظار داشت در مسابقات بعدی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند. از دید کاظمیان این توقع ژوزه وقتی که تیم نتیجه نمی گیرد توقع به جایی است اما تصمیم گیرنده اصلی ژوزه است که چنین نظری ندارد.

علی کریمی: تا قبل از آمدن دنیزلی، همه مربیان پرسپولیس از او به عنوان رابط بین خودشان و بازیکنان استفاده می کردند. حتی در تیم ملی هم الان وضعیت به همین ترتیب است و کی روش ایده هایش را از طریق او با بازیکنان در میان می گذارد اما دنیزلی روحیه ستاره ستیزی داشت. مانوئل هم این ویژگی را دارد و ارتباطش با کریمی در حد بازیکن و مربی است. 

کریمی هرگاه با مربیانش روابط بهتری داشته باشد شادابتر بازی می کند، مثل بازی با استقلال که مانوئل برای این بازی با او و مهدوی کیا مشورت کرده بود. در روزهای گذشته شایعات تایید نشده زیادی درباره کم کاری کریمی در تیم مانوئل منتشر شده است.

مخالفان ژوزه بیخ گوش رویانیان

علاوه بر بازیکنان، ژوزه در هیئت مدیره و مشاوران پرسپولیس هم مخالفان تاثیرگذاری دارد. علی پروین، اسطوره پرسپولیسی ها که در هیئت مدیره و کمیته فنی این باشگاه حضور دارد شدیدا مخالف ژوزه است و بعد از بازی با فجرسپاسی نارضایتی خود را نشان داد.

 پروین همیشه با مربیان خارجی مشکل دارد و ژوزه هم از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این، مهدی تاج که به تازگی عضو هیئت مدیره پرسپولیس شده و احتمالا ریاست هیئت مدیره این باشگاه را هم بدست می آورد، احتمالا در همان ابتدای ورود تصمیم به تغییرات جدی در کادر فنی می گیرد.

 تاج زمانی که نایب رئیس کفاشیان بود هم تلاش زیادی برای گرفتن تصمیماتی مستقل از رئیس فدراسیون فوتبال می کرد و بعید نیست این روند در پرسپولیس هم ادامه داشته باشد. ژوزه با استعفای عاشوری و کنار گذاشتن اعضای ایرانی کادر فنی، خیالش را از کادر فنی اطرافش راحت کرده اما بین کمیته فنی باشگاه پرسپولیس و مشاوران رویانیان محبوبیت چندانی ندارد.

منبع:تماشا
برچسب ها ژوزه ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9784
  • کل نظرات : 373
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 1,098
  • باردید دیروز : 1,142
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,098
  • بازدید ماه : 5,362
  • بازدید سال : 40,216
  • بازدید کلی : 15,345,563