loading...
مجله خبری زن فارس
زن فارس بازدید : 346 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (0)

آیا چنین چیزی به این زودی امکان پذیر است؟

 نه، در حال حاضر ممکن نیست : به منظور مشخص نمودن محدودیت های تبلت، مهم است که نخست قدرت و توانایی های آن مشخص گردد. نخستین و مهمترین نکته اینکه، تبلت دستگاهی برای مصرف رسانه ها است. تبلت صفحه ای بدون انبوهی از دکمه های گیج کننده است که شما روی لپ تاب آنها را می یابید؛ تبلت نمایشگری مختص ویدئوها، تصاویر و متن است. 
هر چند شکل و ظاهر تبلت عامل مهمی برای استفاده از تبلت است، اما قابلیت لمسی بودن مفهوم خاصی به آن می افزاید و قدرت اصلی تبلت ها تعامل نرم افزارهای آنها است. تلاقی رابط کاربری مبتنی بر لمسی بودن و سادگی فیزیکی است که شور و اشتیاق بیشتری را برای استفاده از دستگاه به ارمغان می آورد و تجربه ای خاص را موجب می شود. با کمال شگفتی، این بزرگترین ضعف آن نیز هست.


پس از بررسی عملکرد تبلت ها، با مشکل کمابیش غیر منتظره مواجه شدیم : چنانچه مصرف انرژی به وسیله یک موجود زنده بیش از میزان انرژی مصرفی باشد و اگر این چرخه مدت زمان کافی بدون وقفه ادامه یابد، آن موجود زنده به چاقی بیمار گونه ای دچار خواهد شد. به همین ترتیب، ما انسانها صرفا مصرف کننده نیستیم. پیشنهادها را ویرایش می‌کنیم، به نوشتن مقالات پرداخته و گفتگو می‌کنیم. در نتیجه تبلت ها می‌بایست بر جایگاهشان به عنوان یک مرحله صرف، برای انتقال محتوا و مطالب چیره شوند. (فراتر از این عمل نمایند.)

چگونگی بهره وری تبلت ها را بیشتر کنیم ؟
توجه به این نکته مهم است که تبلت درحال حاضر از همان محدودیت هایی رنج می‌برد که بیشتر دستگاه های لوح مانند با آن مواجه هستند. هرچند، بر خلاف بیشتر برادرانش یعنی تلفن همراه، از اندازه ای برخوردارند که در بهره وری یک گزینه قابل قبول به نظر می آید. اما یک ابزار کاملا ضروری برای آن، صفحه کلید است. مطمئنا، تبلت ها از یک صفحه کلید، شاید هم چند تا بسته به نوع سیستم عامل خود برخوردارند. اما متاسفانه، این صفحه کلید ها تجربه تبلت ها را به زهر مبدل می سازند و به طور مستمر کاربران را با عملکرد ضعیف و غیر قبل اطمینان به ستوه می آورند.. قابل توجه است که، صفحه کلید فیزیکی مدرن، یک بخش سخت افزاری است که افراد اندکی قادرند بدون آن زندگی کنند و مجازی سازی مناسبی از آن، بدیهی است که بسیار سخت و دشوار است.

جدا از بسیاری مزایای دیگر، کاربران در استفاده از یک صفحه کلید معمولی هرگز مجبور به نگاه کردن به کلیدها نیستید اما در استفاده از صحفه کلید تبلت چشم ها مجبور به رها کردن پرسه زدن بر روی صفحه نمایش می شوند؛ تایپ کردن با یک صفحه کلید مجازی، شکنجه محض است. تمام مدت چشم ها بر روی کلیدها هستند، تا شما مطمئن شوید که کلیدها را واقعا می فشاریدبه همین دلیل به سختی می‌توانید با پیام های فوری همگام شوید یا چت کنید. شما داشتن مکالمات متعدد در یک زمان را به فراموشی می‌سپارید. پاسخی مناسب برای بهره وری، یک صفحه کلید بلوتوث … یک پایه … و کمی جای اضافی در کیفتان است.

اما دیگر گزینه های ورودی ساخته ده برای تبلت چه هستند؟
قلم خازنی (capac‌i‌tive stylus) قطعا برای خط خطی کردن و با عجله نوشتن یادداشت های فوری مفید است، اما هنوز فناوری به دلیل محدودیت های انسانی مان برای تند، مرتب و به حد کافی کوچک نویسی، کارایی ندارد. مگر اینکه تبلت به کاربران قابلیت ورود متن با سرعت و سهولت نسبی را ببخشد.

تبلت شانس این را ندارد که حتی جایگزین کامپیوتر شود. در حقیقت برای جایگزین نمودن دستگاهی بهینه، نیازمند ترکیب دو الگوی تبلت و لپ تاپ به یک دستگاه بسیار عالی هستیم: چیزی بر مبنای قابلیت لمسی، رابط کاربری (UI) مستقیم و بهره وری فراهم شده به وسیله یک صفحه کلید فیزیکی. من درباره نت بوک با صفحه لمسی صحبت نمی‌کنم.

در حقیقت، این حتی یک تفکر جدید نیست. چون هم اکنون هم _البته در مقیاسی کوچکتر _، همچون HTC Shift  تولید می شود  . تازه ترین نمونه از این دست شاید Asus Eee Pad Slider باشد . مطمئنا، Sam‌sung Slid‌ing PC 7 یک چنین چیزی است، این دقیقاً یک نت بوک است که به یک تبلت تغییر چهره داده است و حال آن که این تاشو، بسیار شبیه پسر عمویش Eee Pad Trans‌former است.
 
تبلت نسل آینده

بدیهی است، سیستم عامل های تلفن همراه می‌بایست برای این منظور پیشرفت نمایند تا تجربه ای قابل قبول و ماندگار و جنبه هایی از قبیل مدیریت فایل که می بایست جهش عظیم رو به جلویی داشته باشند را رقم بزنند، این تغییرات اتفاق نخواهد افتاد تا اینکه قابلیت شکل و ظاهر این اجازه را برای استفاده حداکثر از آن بدهد.

شاید بتوان گفت ،فناوری هایی همچون ساخت الیاف کربنی به زودی رویای مان را به واقعیت تبدیل خواهند کرد.
 
منبع : ایران آتا
برچسب ها متعلق ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9784
  • کل نظرات : 373
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 142
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 475
  • بازدید ماه : 160
  • بازدید سال : 35,014
  • بازدید کلی : 15,340,361