loading...
مجله خبری زن فارس
زن فارس بازدید : 441 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

«جورج انتویسل» مدیر کل شبکه خبری جهانی«بی‌بی‌سی» روز شنبه 10-11-2012 به دلیل پخش گزارشی درباره رسوایی جنسی یک مقام سابق انگلستان از سمت خود استعفا کرد.
دیده بان: در پی سلسله رسوایی‌های جنسی اخیر مقامات رسانه‌ای و سیاسی انگلیس این بار مدیر ارشد شبکه بی‌بی‌سی مجبور به استعفا شد.

«جورج انتویسل» مدیر کل شبکه خبری جهانی«بی‌بی‌سی» روز شنبه 10-11-2012 به دلیل پخش گزارشی درباره رسوایی جنسی یک مقام سابق انگلستان از سمت خود استعفا کرد.

جورج انتویسل مدیر کل مستعفی بی‌بی‌سی

برنامه نیوزنایت، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های «بی‌بی‌سی»، لرد مک آلپاین یکی از مقامات سیاسی در دوره مارگارت تاچر (نخست وزیر پیشین بریتانیا و عضو برجسته حزب محافظه کار این کشور) را به کودک آزاری و تجاوز جنسی به کودکان متهم کرد.

مک آلپاین یکی از مقامات سیاسی دوره مارگارات تاچر

انتویسل در بیانیه ای که از این شبکه خبری پخش شد با اعلام استعفای خود آورده است:« گزارش برنامه نیوزنایت به غلط لرد مک آلپاین، را به کودک‌ آزاری متهم کرده و نباید پخش می ‌شد.»

اگر به ادعای انتویسل گزارش پخش شده غلط است، تکذیب شتاب‌زده ماجرا نه تنها دلیل محکمه پسندی برای تبرئه مک‌آلپاین نیست، بلکه باعث رسوایی بیشتر لرد شده و انتویسل برای اینکه بتواند ولی نعمت خود را از این مخمصه رسوا کننده نجات دهد باید با ارائه مستندات و مدارک محکم آلپاین را تبرئه کند. در صورتی که استعفای انتویسل خود دلیل دیگری است برای برباد رفتن حیثیت بریتانیای کبیر!

در همین راستا ماریا میلر، وزیر فرهنگ انگلیس با بیان این مطلب که این شبکه «نهاد مهم ملی» انگلیس است استعفای آقای انتویسل را تاسف آمیز خواند و با توجه به از بین رفتن اعتبار عمومی این شبکه و برباد رفتن حیثیت آن بازگرداندن اعتبار و اعتماد عمومی به این نهاد مهم ملی را حیاتی دانست.

تیم دیوی، مدیر بخش صدا و موسیقی بی‌بی‌سی از یکشنبه به طور موقت مدیریت این سازمان را برعهده گرفت تا شاید بتواند این شبکه را از بحران موجود رهایی بخشد.

چندی پیش نیز با مطرح شدن شکایت چند دختر انگلیسی از «جیمی سوایل» ستاره‌ی رسانه‌ای بی‌بی‌سی، طبل رسوایی دیگری علیه این رسانه را به صدا درآورد، و مشخص شد که این مجری پرستاره که از دست بوسان ملکه انگلستان و دارای نشان رسمی شوالیه افسر رتبۀ امپراتوری بریتانیا (OBE)که عالی‌ترین رتبۀ امپراتوری بریتانیا است، در زمان حیات خود و در محل کارش در دفتر شبکه بی‌بی‌سی اقدام به تجاوز به کودکان نموده است.

علاقه جیمی سوایل به کودکان

دست‌بوسی جیمی سوایل از ملکه و عروس ملکه انگلیس

گفتنی است که همین نشان به سلمان رشدی مرتد و ملحد نیز اعطا شده است.

تا کنون پلیس انگلستان در حال بررسی و تحقیق بر روی 300 کودک قربانی احتمالی مورد تجاوز قرار گرفته این ستاره ی بی‌بی‌سی است و همچنین 400 مورد تحقیقی دیگر را نیز دنبال می‌کند.

در همین رابطه پایگاه خبری دیلی میل در گزارشی در تاریخ 9 آبان 91 خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه نیک کلگ، معاون نخست وزیر انگلستان در مصاحبه با شبکه ITV اظهار داشت : «اگر مدیران اجرائی چشمانشان را روی اعمال تجاوزگرانه « جیمی سوایل» بسته اند و او را قادر کرده اند تا برای چند دهه قربانیانش را تهدید کند و در بی بی سی فتنه درست کند مدیران ارشد آن باید تغییر کنند.»

«لیز کرشاو» گزارشگر سابق رادیو بی‌بی‌سی نیز ادعاهایی مطرح کرده که بعد از یک مجموعه شهادت‌های تکان‌دهنده درباره تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه سر «جیمی ساویل» قابل بررسی است.

لیز کرشاو مجری مورد تعرض قرار گرفته رادیو بی‌بی‌سی

کرشاو در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی می گوید: «یکی از مجریان به طور مداوم به من دست می‌زد. من در استودیو پشت به در نشسته بودم، هدفونم هم روشن و برنامه زنده روی آنتن بود که این دست‌های سرگردان را روی لباسم» وی افزود: «که وقتی به کسی شکایت می‌کردم، آنها باور نمی‌کردند، و می‌گفتند: «آیا از این خوشت نمی‌آید؟ همجنس‌گرا هستی؟»

جورج انتویستل، مدیرکل جدید بی‌بی‌سی که اقدام به تحقیق و تفحص درباره اتهامات مطرح شده علیه «جیمی سویل» کرده با «کرشاو» ملاقات خواهد کرد و از کرشاو خواسته شده که به دلایل قانونی از نام بردن فردی که هنگام برنامه زنده از او سوءاستفاده کرده، خودداری کند.

تحقیق و تفحص پلیس درباره سوءاستفاده‌های جنسی که احتمالاً «ساویل» و اطرافیانش مرتکب شده‌اند، ممکن است گسترده‌تر شده و به نوارهای ضبط شده‌ای کشیده شود در یکی از این نوارها یک دختر نوجوان خطاب به ساویل فریاد می‌کشد: «از پشت سر من گم شو» و در یک نوار دیگر یک دختر جوان فریاد می‌کشد. همچنین او ممکن است به خاطر خودکشی یک دختر ۱۵ ساله مربوط به برنامه «تاب آف د پاپز» مسئول شناخته شود.

جیمی سویل که یکی از با سابقه ترین کارمندان شبکه ی بی‌بی‌سی با حدود 40سال سابقه ی فعالیت در این شبکه بوده و همچنین درجه ی The Pontifical Equestrian Order of St. Gregory the Great و درجه KCSG را نیز از کلیسای واتیکان دریافت کرده است، در مدت حیات وی سعی می شد تا به دلیل شهرت فراوان وی بین مردم و توانایی جذب مخاطب فوق العاده ی او برای شبکه بی‌بی‌سی، مسائل پشت پرده زندگی او بر ملا نشود .

پشت پرده ای که همچون دیگر اعضای این شبکه از رسوایی های بسیاری حکایت می کند...

 

 

 

 

 

جیمی سوایل                        جیمی سوایل

 

در بخش فارسی این شبکه ی فاسد نیز هرازچندگاهی از مدیر این بخش یعنی صادق صبا خبر هایی به گوش می رسد.


صادق صبا مدیر بخش فارسی بی‌بی‌سی

چندی پیش اخباری مبنی بر تجاوز این مدیر خوش سابقه! به همکارفاسد خود پونه قدوسی رسانه‌ای شد که با واکنش جالب پونه قدوسی و همکارانش روبرو شد .

وی که در برنامه «نوبت شما به تاریخ 6مهر 90 نقش مجری را بر عهده داشت» 

در حین صحبت با یکی از مخاطبین این برنامه ناگاه با مطلبی روبرو شد که او را بسیار دست پاچه کرد .

این مخاطب گلچین شده که پس از طی مراحل متعدد اجازه ی صحبت روی آنتن را به دست آورده بود گفت: «خانم قدوسی! به نظر من بحث های حاشیه ای همیشه به همه چیز لطمه زده و اصل بحث را زیر سوال برده است. نمونه آن تیم استقلال و پیروزی که همیشه حاشیه ساز بوده اند و این حاشیه ها اصل فوتبال و ورزش را زیر سوال برده است. بعضی اوقات این خود حاشیه ها نیستند که مهم هستند بلکه این جذابیت حاشیه ها است که اصل رو زیر سوال می برد.»

در این هنگام مجری برنامه پرسید:« فکر می کنید چرا به جای اصل بازی این قدر تمرکز بر روی حاشیه ها است ؟»

این مخاطب پاسخ داد: «من یک مثال می زنم تا موضوع روشن شود، نمونه اصلی که به حاشیه رفت تجاوز «صادق صبا» به شما بود.»

در این هنگام پونه قدوسی در حالی که تمرکز خود را از دست داده بود با دستپاچگی گفت: «آقای ... از کردستان دارین از حرف های بی ربط می زنید لطفا.»

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9784
  • کل نظرات : 373
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 1,042
  • باردید دیروز : 322
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,220
  • بازدید ماه : 4,164
  • بازدید سال : 39,018
  • بازدید کلی : 15,344,365