loading...
مجله خبری زن فارس
زن فارس بازدید : 627 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (0)

برخی از ثروتمندان دنیا، وقتی از تمامی نیازهای دنیوی خود سیر شدند، به فکر آن هستند تا کاری ویزه انجام داده و اندکی به استراحت بپردازند.یکی از این کارهای ویژه که تقریبا میان بیشتر ثروتمندان جهان نیز امری عادی جلوه داده می شود، خرید یا گرفتن انحصار یک جزیره به نام خود و استفاده از آن به عنوانمنزلگاه اصلی و یا مکانی برای اوقات فراغت است.

در پست قبلی به معرفی 5 مورد از گرانترین جزایر موجود در دنیا ، که به صورت انحصاری در اختیار افراد مشهوری همچون لری آلیسون، ریچارد برانسون و حتی دیوید کاپرفیلد قرار دارد، پرداختیم.

در این پست نیز تصمیم داریم تا 5 مورد بعدی را به شما معرفی کرده و در نهایت نیز، شما از 10 جزیره اختصاصی گرانقیمت دنیا با خبر شوید.

6.جزیره اختصاصی شریک تجاری بیل گیتس، پل آلن
هزینه خرید: 13.5 میلیون دلار
مساحت جزیره:109 برابر یک زمین فوتبال
مورد استفاده به عنوان : سرمایه گذاریمحل سکونت: واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

پل آلن، شخصی بود که از بدو تأسیس شرکت مایکروسافت، با بیل گیتس همراه بوده و درآمدی بسیار کمتر از بیل اما نه چندان کم در نظر ما از شراکت با بیل گیتس عایدش شده است.سال گذشته ثروت او چیزی در حدود 14 میلیارد دلار برآورد شده بود.
اگر چه جریان خرید این جزیره به 20 سال پیش باز گشته و میزان مبلغی که او این مکان را خریداری کرده است، در مقابل ثروت کلانش هیچ بوده، اما شواهد اینطور می گوید، که آلن در پی خلاص شدن از این سرمایه بیهوده در وسط اب بوده و به دنبال کسی است که بتواند آنجا را واگذار کند؛چرا که بعد از گذشت این سالها هنوز اثری از وجود برق و اب آشامیدنی در این جزیره دیده نمی شود.


7.جزیره اختصاصی مل گیبسون
هزینه خرید: 15 میلیون دلارمساحت: 2037 برابر یک زمین فوتبالطریقه استفاده: برای اوقات فراغتمحل سکونت: در مجمع الجزایر فیجی، اقیانوس آرام
مل گیبسون یکی از مشهورترین بازیگران هالیوودی است که آثار زیادی را در سینمای آمریکا از او دیده ایم.او علاوه بر جزیره مذکور، جزیره دیگری نیز در اقیانوس آرام با نام جزیره انبه در سال 2005 خریداری کرد.
جزیره اختصای گیبسون، کی از بزرگترین جزایر اختصاصی دنیاست که او از شرکت Tokyu در ژاپن خریداری کرد.بنابر تصاویر ماهواره ای گوگل ارث سطح زیادی از این جزیره را جنگل پوشانده است.

8.قطب جنوب و شوماخر
قیمت خرید: 7 میلیون دلارمساحت: 2 برابر یک زمین فوتبالطریقه استفاده: برای اوقات فراغتمحل سکونت: جزایر جهان، دبی
شوماخر، این افسانه مسابقات ریسینگ و قهرمان مسابقات فرمول 1 در دنیا که سرانجام در اکتبر 2006 در آخرین مسابقه آن زمان شرکت کرده و پس از کسب عنوان قهرمانی رسما از این حرفه کناره گرفته و دیگر به سراغ ان نیامد.یکی از امتیازات برنده شدن در اینگونه مسابقات، به دلیل هیجان زیاد ان حتی برای بازدید کنندگان دریافت هدیه های کوچک و بزرگ در سراسر دنیاست که حتی روزی تصور آن هم غیر ممکن بوده است.یکی از گرانترین و اصلی ترین هدایایی شوماخر که از طرف ولیعهد امارات متحده عربی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به او هدیه داده شده بود، قسمتی از مجمع الجزایر جهان در آبهای نیلگون دبی بود.

در واقع ولیعهد امارات این جزیره نسبتا کوچک را به عنوان مکانی امن و راحت برای دوران بازنشستگی شوماخر و همسرش در اختیار انها گذاشت .این جزیره، همان قطب جنوب مجمع الجزایر جهان است.
9.جزیره دزدان دریایی جانی دپ
هزینه خرید: 3.6 میلیون دلارمساحت: 13 برابر یک زمین فوتبالطریقه استفاده: برای استفاده اوقات فراغتمحل سکونت: باهاما، اقیانوس اطلس
جانی دپ پس از ایفای نقش در فیلم "Pirates of the Caribbean" در سال 2003 با مبلغی که به عنوان دستمزد از عوامل این فیلم دریافت کرد، توانست در 60 مایلی جنوب ناسائو جزیره ای نسبتا کوچک را خریداری کند و به آرزوهای دیرینه اش رنگ تحقق بخشد.او در این جزیره خانه ای کوچک ساخته و یک زیردریایی نیز برای استفاده از آن در زیر اب و مشاهده دنیایی زیر آب استفاده می کند.

10.ساحل خصوصی لئوناردو دی کاپریو
هزینه خرید: 1.75 میلیون دلارمساحت: 39 برابر زمین فوتبالتوسعه استفاده: مشخص نشده است.محل سکونت: بلیز، نام دریای کارائیب
شاید برای بسیار زا افراد سکنی گزیدن این بازیگر مشهور در کنار سواحل کارائیب کمی عجیب به نظر برسدف اما کسی که با فیلم تایتانیک به شهرت رسید، چگونه می تواند به دور از ساحل و دریا باشد.
سال 2005 بود که دی کاپریو مقدار پول کافی برای خرید یک جزیره اختصاصی را فراهم کرده بود، اما پروزه خرید جزیره او تا سال 2007 به طول انجامید.
او در نظر داشت تا با این سرمایه گذاری، در واقع هتلی سازگار با طبیعت را احداث کند و نام انرا "هتل سبز" بنامد که البته این پروژه با شکست رو به رو شد چرا که سرمایه گذاری در آن 30 میلیون دلار تخمین زده شده بود.
برچسب ها ثروتمندان ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9784
  • کل نظرات : 373
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 297
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 999
  • باردید دیروز : 99
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,360
  • بازدید ماه : 4,444
  • بازدید سال : 48,593
  • بازدید کلی : 15,353,940