loading...
مجله خبری زن فارس
زن فارس بازدید : 412 یکشنبه 12 شهریور 1391 نظرات (0)
ضرغامي گفت: همه بدانند كه ما هيچ ممنوع‌التصويري نداريم از جمله آخرينش كه جيگر بود و ما ‌آن را تكذيب مي‌كنيم البته رسانه ملي ضوابطي دارد كه بخش عمده آن مربوط به رييس آن نمي‌شود ولي مطمئنا در شرايط خاصي كه نظام نيازمند آرامش است بايد ملاحظه برخي مسائل را كرد.

وي افزود: رسانه‌هاي بيگانه به قدري درباره اجلاس غيرمتعهدها منفعل شده‌اند كه به جاي خبر اول دنيا يعني اجلاس، به شخصيت عروسكي جيگر متوسل شدند.

به گزارش واحد مركزي خبر،مهندس ضرغامي در نشست سالانه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌ها در دانشگاه صنعتي شريف اظهار داشت: اين اقدام ‌آنان تا جايي پيش رفت كه در شبكه صداي انگليس حتي براي بررسي شخصيت عروسكي جيگر (درفيلم سينمايي كلاه قرمزي و بچه ننه)كارشناس آوردند.

وي منحرف كردن اذهان عمومي دنيا از اهميت و بزرگي اجلاس را به نقاط حاشيه‌اي از ترفندهاي رسانه‌هاي غرب دانست و گفت:‌ آنان همه مواضع مرسي را كه هم‌جهت با ايران بود ناديده گرفتند و تنها يك موضع وي را كه درباره سوريه و خلاف موضع ايران بود، بزرگنمايي كردند در حالي كه اصولا قرار نيست در اجلاس همه موضع مشترك داشته باشند.

ضرغامي افزود: به ‌رغم همه كارشكني‌ها و فشارها، بيانيه‌ها و مصوبات اجلاس غيرمتعهدها در هيچ دوره از پانزده اجلاس‌ گذشته به اندازه اجلاس شانزدهم با سياست‌هاي جمهوري اسلامي همخواني نداشته است.

رييس رسانه ملي در خصوص عملكرد رسانه‌ ملي نيز گفت: ما معتقد به خط رگرسيون هستيم به اين معني كه بايد از خطي عبور كنيم كه كمترين فاصله را از نقاط داشته باشيم.

وي افزود: مخاطب ما عموم مردم هستند ولي معتقد نيستيم كه بهترين رگرسيون را ترسيم كرديم اما تلاش كرديم به ‌آن خط نزديك تر شويم.

ضرغامي گفت: همه بدانند كه ما هيچ ممنوع‌التصويري نداريم از جمله آخرينش كه جيگر بود و ما ‌آن را تكذيب مي‌كنيم البته رسانه ملي ضوابطي دارد كه بخش عمده آن مربوط به رييس آن نمي‌شود ولي مطمئنا در شرايط خاصي كه نظام نيازمند آرامش است بايد ملاحظه برخي مسائل را كرد.

رييس سازمان صدا و سيما در ادامه اشاره‌اي به فتنه 88 كرد و گفت: سينه‌اي پر از حرف درباره آن فتنه وجود دارد كه هرگز نمي‌شود مطرح كرد.

ضرغامي افزود: ما حوادث 78 را داشتيم اما فتنه 88 فتنه خواص بود؛ خواصي كه درون نظام بودند و خواصي كه علني در مقابل نظام ايستادند.

رييس سازمان صداوسيما در بخش ديگري از سخنانش به فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي اشاره كرد و عمده تشكل‌هاي دانشگاهي را در شرايط كنوني مستقل دانست و گفت: حتي بسيج دانشجويي به رغم اين‌كه زيرنظر سازمان بسيج فعاليت مي‌كند اينگونه نيست كه دستورات از بالا به آن ابلاغ شود.

وي تاكيد كرد: امروز بيش از هر زمان ديگري دانشجويان مستقل بايد از ظرفيت‌هاي موجود براي پيشرفت كشور استفاده كنند به ويژه كه جريان دانشجويي پشتوانه بزرگي يعني رهبري نظام را دارد.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر علت حضور كمترش در جمع‌هاي دانشجويي گفت: يكي از علت‌ها اين است كه عملكرد ما همواره روي ‌آنتن و مقابل انظار است و نيازي به توضيح دادن نيست و علت دوم اين كه در حوزه جنگ نرم بسياري از مسائل طبقه ‌بندي شده است بنابراين بايد ضمن قانع كردن شما و بسياري از كساني كه انتظار دارند در ميانشان باشيم، طبقه‌بندي اطلاعات را رعايت كنيم و اين ازدشواري‌هاي ماست.

رييس رسانه ملي در خصوص عملكرد قوه قضاييه در حوزه سايبر گفت: متاسفانه قوه قضاييه در اين باره مظلوم واقع شده زيرا جرائم جديد در حوزه نرم تعريف نشده و اين موجب شده است كه در قضاوت عملكرد دستگاه قضايي عده‌اي از آن حمايت و عده‌اي نيز سرزنش كنند.

وي به دانشجويان پيشنهاد كرد در اين عرصه به ويژه در حوزه نرم در موضوع سايبر وارد شوند و با پيشنهادهاي خود به حل مشكلات كمك كنند.

رييس رسانه ملي در بخش ديگري از سخنانش به تلاش همه جانبه ‌رسانه‌هاي وابسته غربي براي به حاشيه بردن اجلاس غيرمتعهدها اشاره كرد و افزود: ‌در چنين شرايطي رسانه ملي در شبكه‌هاي داخلي و برون‌مرزي اخبار مربوط به اجلاس را در اشكال گوناگون به صورت رسمي و زنده پخش كرد.

ضرغامي درباره برخي خبرها مبني بر سانسور كردن سخنان مرسي در صدا و سيما گفت: ميهمانان اجلاس از كشورهاي مختلف با زبان‌هاي گوناگوني بودند كه ترجمه آنان به خوبي منعكس شد اما محور پخش همان شبكه خبر بود كه مستقيم ترجمه را از ترجمه سالن استفاده مي‌كرد و شبكه‌هاي راديويي و جام‌جم نيز همان ترجمه را منعكس مي‌كردند.

وي افزود: ‌در اين ميان تنها شبكه يك به علت قطع ارتباط زنده با سالن اجلاس از مترجم ديگري استفاده كرده بود و ‌آن مترجم به علت ترجمه زياد در روند كار يك مورد اشتباه لفظي كرد كه همان گفتن كلمه بحرين به جاي سوريه بود و واضح بود كه اشتباه لفظي است اما رسانه‌هاي بيگانه تلاش كردند اين موضوع كوچك را بزرگ‌نمايي و از آن سوء استفاده كنند.

ضرغامي گفت: آنان حتي از اين موضوع دستاويزي قرار دادند و در كنار كار عروسكي كلاه‌قرمزي استفاده كردند اما بهانه‌شان كارگر نيفتاد و نتوانستند بهره‌برداري كنند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا امكان پاسخگويي به سخنان برخي نامزدهاي انتخابات 88 براي برخي شخصيت‌هاي مخالف آن سخنان فراهم نشد گفت: از نظر ما هم اين امكان بود كه پاسخ‌هايي از طرف‌‌هاي مقابل داده شود اما به علت اين كه تعداد افراد پاسخ دهنده از هر دو طرف زياد شدند ديگر مي‌بايست سريال شش‌ماهه‌اي مي‌ساختيم تا به همه آن موارد پاسخ داده مي‌شد.

ضرغامي در پاسخ به اين پرسش كه چرا صدا و سيما در انعكاس خبر تبعيض قائل مي‌شود گفت: نمي‌توان از كارهاي سازندگي و عمراني كه در كشور مي‌شود، چشم‌پوشي كنيم و هدف اين است كه رضايت مردم را جلب كنيم بنابراين سياست ما در انعكاس اخبار خدمات دولت‌ها گزينشي نيست.

وي افزود: ‌ممكن است دولت مدعي باشد كه بسياري از كارهايشان منعكس نمي‌شود البته من در دولت پيشنهاد كردم افتتاح برخي طرح‌ها كه همزمان با هفته دولت و اجلاس غيرمتعهدها بود به تعويق بيفتد تا در محاق برگزاري اجلاس غيرمتعهدها نرود و مردم بيشتر در جريان طرح‌ها باشند.

ضرغامي در ادامه با تاكيد بر پرهيز از تخريب شخصيت‌ها گفت: سرمايه‌هاي نظام بايد حفظ شوند به ويژه اين كه آبروي مسوولان جزو بيت‌المال است و همه بايد از اين آبرو محافظت كنند.

وي در پايان گفت: برخي به غلط تصور مي‌كنند ما گزينشي عمل مي‌كنيم حال آن كه موضع ما نفي برخورد گزينشي است.

در مجموع آقاي ضرغامي در سخنان صريح خود كه با چاشني طنز و صميميت همراه بود بر اين نكات تأكيد كرد:

 ــ رهبري، بالاترين پشتوانه و حامي تشكل‌هاي دانشجويي در انجام وظايف انقلابي آنان است. ساير دستگاه‌ها به اين حمايت استثنائي غبطه مي‌خورند.

 ــ تشكل‌هاي دانشجويي بايد از موضوعات جزئي ارتفاع بگيرند و پرچمدار حركت‌هاي بزرگ ملي همچون سال‌هاي اول انقلاب باشند.

 ــ جرائم مربوط به فضاي مجازي پيچيده است و مجازات‌هاي متناسب و عادلانه‌اي را مي‌طلبد. تشكل‌هاي دانشجويي در اين موضوع مهم، قوه قضاييه را ياري كنند.

 ــ يكي از اشكالات بزرگ در مديريت امروز جامعه نگاه بخشي دستگاه‌ها به حوزه مأموريت خود است. دانشجويان در مهم‌ترين مسائل كشور بايد دستگاه‌ها را به هم نزديك كنند و از موضع فراقوه‌اي مطالبات خود را از آنان مطرح كنند.

 ــ خوشبختانه امروز عموم تشكل‌هاي دانشجويي مستقل عمل مي‌كنند و در مقايسه با سال‌هاي اول انقلاب از استقلال رأي قابل توجهي برخوردارند.

 ــ روش استدلالي و عقلاني نمي‌تواند قانع كننده باشد، بلكه بايد به لايه‌هاي دروني و علل مخالف خواني افراد توجه و آن را حل كرد. ما در فتنه 88 به طور واضح شاهد اين پديده بوديم.

 ــ در رسانه ملي صدها مجري حرفه‌اي و موفق انجام وظيفه مي‌كنند. آشنايي با موضوع تخصصي، توان مديريت گفتگو؛ اعتقاد به نظام و تبعيت از سياست‌هاي كلان رسانه ملي كه برگرفته از سياست‌ها و اصول حاكم بر نظام است؛ شروط اصلي صلاحيت مجريان است.

 ــ نظرهاي تند و افراطي از هر طرف كه باشد در رسانه ملي جاي ندارد. هم كساني كه خواهان آزادي بي قيد و شرط در پخش تصاوير تلويزيوني هستند و هم كساني كه پخش هر گونه تصوير از زن حتي در مقام گوينده خبر را مجاز نمي‌دانند!

 ــ رسانه ملي متعلق به آحاد ملت است. اين ملت، يكپارچه در همه برهه‌هاي حساس از انقلاب، حضور دشمن شكن داشته است. سليقه‌ها را محترم بشماريم و عقيده خودمان را محور ندانيم.

 ــ مديران رسانه ملي در تمام سطوح جزو ارزشي ترين نيروها و بسياري از آنان جزو ايثارگران سازمان هستند. ديدگاه‌هاي افراد متدين و انقلابي زودتر از هر ديدگاهي به بدنه سازمان منتقل مي‌شود.

 ــ رهنمودهاي صريح و مصداقي رهبري را بايد بلافاصله انجام داد. براي رهنمودهاي محتوايي و كلي تر بايد گروه‌هاي دانشجويي، سخنان معظم له را به طور دقيق آناليز و چارچوب‌هاي رفتاري مناسب آن را طراحي كنند.

 ــ مشكل فتنه 88 بيشتر مربوط به خواص بود. نارضايتي‌ها و انتقادات آنان به حاكميت؛ باعث شد تا با توسل به بهانه سست « تقلب در انتخابات» بازي را به هم بزنند.
برچسب ها ممنوع التصوير ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9784
  • کل نظرات : 373
  • افراد آنلاین : 185
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 245
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 399
  • باردید دیروز : 136
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,997
  • بازدید ماه : 5,081
  • بازدید سال : 49,230
  • بازدید کلی : 15,354,577