loading...
مجله خبری زن فارس
زن فارس بازدید : 497 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (0)

ایرانی ها باید 17 مرداد ماه روز المپیک نامگذاری کنند. شب رویایی ورزش ما هنوز پایان ندارد و پس از کسب دو مدال طلا و یک نقره احسان حدادی را می بینیم که در فینال پرتاب دیسک در جایگاه مناسبی...

ایرانی ها باید 17 مرداد ماه روز المپیک نامگذاری کنند. شب رویایی ورزش ما هنوز پایان ندارد و پس از کسب دو مدال طلا و یک نقره احسان حدادی را می بینیم که در فینال پرتاب دیسک در جایگاه مناسبی قرار دارد و یکی دیگر از امیدهای کسب مدال ما در این شب فراموش نشدنی است.

در حالی که در سالن اکسل بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی شانه به شانه هم رقابت می کردند در گوشه ای دیگر احسان حدادی با در اولین پرتاب خود همه رو شوکه کرد و در صدر جدول برترین های این رشته قرار گرفت و در گوشه ای دیگر از سالم اکسل قاسم رضایی در فینال به مصاف حریف روسی خود رفت و مدال های یکی یکی بر گردن ورزشکاران ما آویخته شدند و رتبه ایران در جدول پله پله بالا امد و از بیست و چهارم به هفدهم و از آن به دوازدهم رسید. 

به گزارش «تابناک»، برنز خوش یمن کیانوش رستمی، گویا مشکل گشا افتاد و در شب‌های گذشته، موفقیت‌های ورزشی، یکی پس از دیگری نصیب ایرانی‌ها شد. طلای حمید سوریان و امید نوروزی در کشتی فرنگی و نقره غافلگیرکننده وزنه‌بردار جوان اهوازی، نواب نصیر شلال ایرانی‌ها را در شب دهم رقابت‌ها در جایگاه بیست و چهارم المپیک قرار داد. ایرانی‌ها در شب گذشته، تنها از کل المپیک پکن بیشتر مدال گرفتند تا خوشحالی را یک بار دیگر به جمع مردم بیاورند و شکست‌های پیاپی را از ذهن ورزش دوستان ایرانی پاک کنند. 

امروز هم در روز یازدهم رقابت‌های المپیک، ورزشکاران پر امید ایرانی به رقابت خواهند پرداخت و کسب مدال برای کاروان المپیکی کشورمان در پایان این روز بسیار محتمل خواهد بود، چرا که دو کشتی‌گیر فرنگی کار دیگر از کشورمان به همراه احسان حدادی که به فینال رقابت‌های پرتاب دیسک رسیده و سرانجام رقابت‌های ساعت پایانی روز هرکول ایرانی، بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین وزنه برداری امید‌ها را برای کسب مدال در کاروان ایران بالا برده است. 

گزارش لحظه به لحظه رقابت‌ها را می‌توانید از طریق تابناک پیگری کنید؛ 

برنامه رقابت‌های امروز: 

با آغاز یازدهمین روز از المپیک سی‌ام، هشت نماینده کشورمان برای مصاف با حریفان آماده شدند: 

«روح الله عسکری» در مرحله مقدماتی دوی ۱۱۰ متر با مانع که ساعت 13:30 به وقت تهران به مصاف رقیبان خود می‌رود. 

«آرزو حکیمی»، آخرین نماینده کشورمان در رشته قایقرانی است که از ساعت 13:30 به وقت تهران به مصاف رقیبان خود می‌رود. 

«سعید عبدولی» هم از ساعت 16:30 رقابت‌های خود را در وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی آغاز خواهد کرد. 

«قاسم رضایی» هم آخرین فرنگی کار ایرانی است که در وزن ۹۶ کیلوگرم و از ساعت 16:30 به مصاف رقیبان خود می‌رود. 

«بهداد سلیمی» و «سجاد انوشیروانی» دو وزنه‌بردار ایران در دسته مثبت ۱۰۵ کیلوگرم از ساعت 22:30 به روی تخته می‌روند. 

«احسان حدادی» با توجه به صعود به مرحله فینال در پرتاب دیسک از ساعت 23:15 به وقت تهران به مصاف حریفان خود می‌رود.
 
«سجاد مردای» دونده ایرانی هم از ساعت 23:25 در مرحله نیمه نهایی دوی ۸۰۰ متر به مصاف رقیبان خود می‌رود. 

جوان‌ترین ورزشکار ایرانی حذف شد

«آرزو حکیمی» پارو زن هفده ساله ایرانی که عنوان جوان‌ترین ورزشکار کاروان ایران را از آن خود کرده بود، در دور مقدماتی رقابت‌های کایاک تک نفره در مسافت ۵۰۰ متر با زمان یک دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۵۹۸ هزارم ثانیه هفتم شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت؛ در این دسته «آنه ری کالا» از کشور فنلاند با زمان یک دقیقه و ۵۲ ثانیه و ۶۴۱ هزارم ثانیه صدرنشین شد.

عسکری از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند

دونده دوی ۱۱۰ متر با مانع کشورمان که بعد از ظهر امروز به مصاف با رقیبان خود رفته بود با ثبت زمان 13:97 در مکان هفتم قرار گرفت و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز ماند. 

جایگاه ایران در رده‌بندی مدال‌ها تا ساعت16:00
کشورمان با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز هم‌اکنون در جایگاه بیست و چهارم جدول مدال‌های المپیک قرار دارد.



سعید عبدولی با پیروزی آغاز کرد!

نخستین رقابت «سعید عبدولی» در وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی به مصاف «وکسل آتادا» رفت و در دو وقت پیاپی(1-0، 2-0)، حریف ترکیه‌ای خود را شکست داد.

در تايم دوم دو کشتي‌گير در سرپا کاري از پيش نبردند و عبدولي حريفش را در خاک در اختيار گرفت اما نتوانست بارانداز بزند. در حالي که عبدولي چند بار حريفش را بالا آورده بود، آتادا پا را درگير کرد و داور امتياز را به عبدولي داد. اعتراض مربي ترک‌ها سودي نبخشيد و عبدولي يک امتياز ديگر گرفت و پيروز شد.

عبدولي در مسابقه بعدی به مصاف «استیو گوئنت» از فرانسه می رود.

باراندازهای رضایی دومین کشتی گیر ترک را هم از دور خارج کرد

قاسم رضایی کشتی گیر وزن 96 کیلوی کشورمان با باراندازهای خود در وقت دوم و سوم توانست دیگر کشتی گیر ترک را هم از دور رقابت ها خارج کند و مسابقات حود را با پیروزی آغاز کند. دقایقی پیش هم سعید عبدولی در نخستین رقابت خود «وکسل آتادا» ترک را شکست داد.

رضایی در حالی به دیدار حریف قدرتمند ترکیه ای خود رفت که آسیب دیدگی پیشانی و اثرات عفونتی که طی روزهای گذشته منجر به مراجعه وی به بیمارستان شده بود، در حرکات این ملی پوش کشورمان مشهود بود.

گرچه رضایی وقت نخست را به حریف خود واگذار کرد در دو وقت دوم و سوم در حالی که یک دقیقه و سی وثانیه نخست را بدون امتیاز سپری کرد در هر دو وقت با باراندازهای بی نقص خود «سنک ایلدم» را شکست داد تا رقابت ها را با پیروزی شروع کرده باشد.

رضایی اکنون در دیدار بعدی به مصاف «آرتور آلکسانیان» ارمنستانی می رود.

طلا را برای سلیمی کنار گذاشته اند
دو ملی پوش دسته سنگین وزن وزنه‌برداری کشورمان در حالی از ساعت ۳۰: ۲۲ به مصاف حریفان خود خواهند رفت که «تاماش آیان» رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در اظهار نظری جالب، ابراز امیدواری کرده که امشب تیم ملی ایران با درخشش سلیمی طلایی شود.

وی شب گذشته در واکنش به کسب مدال نقره توسط نصیر شلال گفت: شما اول مدال برنز گرفتید، حالا مدال نقره گرفتید و سه‌شنبه باید به مدال طلای المپیک برسید. من روز اول هم گفتم پله پله باید حرکت کنید تا به مدال طلای المپیک برسید.

محمد بنا: قهرمان المپیک می شویم و رکورد شکنی می کنیم

ورزشکاران فرنگی کار کشورمان در حالی رقابت‌های خود را آغاز کردند که کسب طلا توسط دو نفر از هم تیمی‌هایشان در روزهای گذشته، سقف خواسته مردم از آن‌ها را بسیار بالا برده است. اتفاقی که چه بسا ریشه در سخنان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان داشته باشد.

محمد بنا در پاسخ به این سوال که پیش از سفر به لندن امید زیادی به درخشش در المپیک داشتید، آیا با کسب این ۲ طلا انتظارتان برآورده شده است؟ گفت: در تهران هم گفتم که می‌رویم قهرمان المپیک شویم و دنبال طلسم شکنی با یک مدال نیستیم؛ بیشتر از این مدال می‌خواستم و می‌خواهم.

وی در ادامه با ابراز ناراحتی از حذف دو کشتی گیر کشورمان در روز گذشته و اصرار بر کناره گیری از دنیای کشتی در آینده، ابراز امیدواری کرد که تیم کشتی فرنگی کشورمان بتواند در پایان رقابت‌های امروز با شکست تیم روسیه به قهرمانی این رشته در المپیک برسد؛ «اگر بتوانیم در روز آخر هم دو مدال خوش‌رنگ بگیریم سقف آرزو‌ها که هیچ بلکه سرم به آسمان ساییده می‌شود
رضایی و عبدولی در دیدار دو برابر چه کسی قرار می گیرد؟

رضایی در دور بعدی مسابقات به مصاف آرتور الکسانیان، فرنگی کار جوان و 20 ساله اهل جمهوری ارمنستان خواهد رفت تا در صورت پیروزی بر این حریف، به دور یک چهارم نهایی مسابقات صعود کند.

در دیگر وزن مسابقات امروز هم، تا دقایقی دیگر سعید عبدولی به دیدار استیو گنوت، از فرانسه خواهد رفت که قهرمانی المپیک پکن را در کارنامه دارد اما طی مسابقات اخیر موفقیت های زیادی به دست نیاورده است.؛ عبدولی با پیروزی در این دیدار به رقابت نیمه نهایی وزن 66 کیلوگرم راه خواهد یافت.
رضایی دومین دیدار را هم با پیروزی پشت سر گذاشت

لحظاتی قبل، قاسم رضایی، کشتی گیر وزن 96 کیلوگرم کشورمان موفق شد تا با غلبه بر حریف ارمنستانی در دو وقت پیاپی و با نتایج (دو بر صفر) و (یک بر صفر) به مرحله بعدی مسابقات صعود کند

یک دقیقه وسی ثانیه نخست بدون رد و بدل شدن امتیاز تمام شد و آرتور الکسانیان در خاک رضایی خوابید و چاره ای جز تسلیم در برابر باراندازهای این کشتی گیر مازندارانی نداشت. وقت نخست با نتیجه دو بر صفر به سود رضایی به اتمام رسید.

وقت دوم هم بدون رد و بدل شدن امتیاز ادامه یافت تا قاسم رضایی در خاک حریف ارمنی خود بخوابد و با مقاومت فراوان توانست پیروز وقت دوم و مسابقه شناخته شود.

عبدولی قربانی ناداوری شد

در ادامه مسابقات کشتی فرنگی، سعید عبدولی در حالی به مصاف ورزشکار فرانسوی رفت که در وقت نخست با رای داوران مبنی بر استفاده از پا در خاک، با نتیجه دو بر صفر مغلوب حریف شد.‬

‫این قضاوت عجیب و جانبدارانه در وقت دوم هم ادامه یافت تا به رغم دو امتیازی که نصیب ورزشکار قدرتمند کشورمان شد، امتیازات عبدولی با اعتراض مربی فرانسه لغو شده و فریاد "ای خدا"ی کشتی گیر ایرانی و اشک های وی به معنی حذف نماینده 66 کیلوگرم کشورمان از دور مسابقات باشد.‬


سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران با بيان اين مطلب كه مدال طلاي المپيک حق سعيد عبدولي بود از مسئولين خواست هدايايي كه براي او د ر نظر گرفته‌اند را به اين فرنگي‌كار بدهند.

بنا شاگردش را آرام کرد
از نکات جالب توجه در این دیدار، فریادهای محمد بنا بر سر کشتی گیر جوان کشورمان بود که از وی می خواست تا بر خلاف حق کشی آشکار صورت گرفته، به میدان مبارزه برگشته و به کشتی ادامه دهد.

در نهایت هم تاثیر سخنان بنا بود که عبدولی را مجاب کرد که به وسط تشک برگردد تا برخلاف رسم انصاف، دست کشتی گیری بالا برود که تنها هنرش در میدان مبارزه، فرار از کشتی گیر قهرمان کشورمان بود.

محمد بنا پس از شکست سعید عبدولی با ناداوری مقابل حریف فرانسوی‌اش بسیار ناراحت بود اما با ورزشکار فرانسوی دست داد. در همین حین یکی از خبرنگاران آلمانی از بنا پرسید که چرا عبدولی گریه می‌کند که او با زبان آلمانی با صدای بلند پاسخ داد: دو بار امتیازش را ندادند.

شانس عبدولی برای کسب برنز هم از دست رفت

در ادامه رقابت های وزن 66 کیلوگرم، کشتی گیر فرانسوی که با ناداوری در برابر عبدولی به پیروزی رسیده بود، به مصاف حریفی از کره جنوبی رفت تا به رغم پیروزی در وقت نخست، در دو وقت بعد بازنده میدان باشد و این موضوع سبب از بین رفتن شانس ورزشکار شایسته کشورمان در رسیدن به مدال برنز باشد.

رضایی فینالیست شد

قاسم رضایی، فرنگی کار کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف یونیور استرادا، کشتی گیر کوبایی رفت که در دورهای قبل با قرعه آسان و در مصاف با حریفانی از چک و تونس به این دیدار راه یافته است.

این دیدار در حالی آغاز شد که بی شک ناداوری صورت گرفته در دیدار دیگر کشتی گیر کشورمان تاثیر زیادی بر روحیه تیم کشتی فرنگی کشورمان گذاشته بود اما درایت کادر فنی سبب شد تا نماینده 96 کیلوگرم کشورمان رقابت در برابر حریف کوبایی را با قدرت آغاز کند و با بارانداز قدرتمندانه در وقت نخست، با حساب دو بر صفر به پیروزی برسد و این موفقیت با پیروزی با نتیجه یک بر صفر در وقت دوم ادامه یافت تا قاسم رضایی سومین فرنگی کار کشورمان باشد که به فینال مسابقات المپیک لندن راه یافته است.

در حال حاضر دیگر دیدار نیمه نهایی برای تعیین حریف رضایی با مسابقه بین ورزشکاران روسیه و بلاروس در حال انجام است.


با حریف رضایی در دیدار نهایی آشنا شوید:

رستم استانسیلاوویچ توتروف (که سایت مسابقات بر خلاف رویه‌ای که برای ملی پوشان کشورمان در نظر گرفته، از نام مخفف برای وی بهره گرفته است) فرنگی کار 28 ساله اهل روسیه موفق شد تا با غلبه بر حریف بلاروسی در دو وقت پیاپی به دیدار نهایی وزن 96 کیلوگرم راه یافته و حریف قاسم رضایی، ورزشکار قدرتمند کشورمان شود.

بدین ترتیب رقابتی شکل خواهد گرفت که با توجه به رقابت تیم های کشتی ایران و روسیه، ارزشی بسیار فراتر از کسب یک مدال طلا برای دو طرف خواهد داشت، چرا که غلبه رضایی می تواند به معنای پیروزی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بر روسیه بوده و در حد شگفتی بزرگ این دوره از مسابقات المپیک طرح شود.

شاید عجیب ترین نکته درباره ورزشکار روس، شباهت نام وی با "رستم" قهرمان و کشتی گیر اسطوره‌ای کشورمان باشد (Rustam) که با توجه به زادگاه وی، ولادی قفقاز، در حقیقت تلفظی خاص از این نام ایرانی باشد.

این کشتی گیر روس برخلاف سن بالایش، افتخارات قابل ذکر زیادی در کارنامه ندارد تا جایی که جز یک قهرمانی در وزن 96 کیلو در مسابقات آذربایجان (2009) و کسب مقام دهم 84 کیلوگرم در قهرمانی اروپا (2004)، سابقه دیگری برایش در سایت فیلا به ثبت نرسیده است و بی شک این نکته کار مربیان کشورمان را برای ارزیابی عملکرد وی مشکل خواهد ساخت.


سليمي با 208 کيلوگرم يک‌ضرب را تمام کرد

رقابت های یک ضربه دسته به اضافه 105 کیلو گرم در حالی پیگیری می شد که بیشتر وزنه بردارها کار خود را در یک ضرب تمام کرده بودند که بهداد سلیمی برای انجام اولین حرکت خود به روی تخته می رفت. او در کنار خود سجاد انوشیروانی را داشت که با فریاد های روحیه بخش خود در هنگام مهار وزنه جو خاصی را در فضای سالن اکسل ایجاد کرده بود.

سجاد انوشیروانی در دو حرکت از سه حرکت خود موفق بود و توانست با مهار وزنه 204 کیلویی پس از وزنه 196 کیلویی کار خود را پایان دهد. او در حرکت دوم خود در مهار وزنه 204 کیلویی ناکام بود ولی در حرکت سوم توانست با روحیه بالایی این وزنه را بالای سر ببرد و کار خود را با این وزنه پایان داد.

بهدادسلیمی اولین کسی بود که با وزنه بالای 200 کیلو به روی تخته امد و در هر سه حرکت خود موفق بود. او در حرمت یک ضرب 201 کیلیو را بالی سر برد، در حرکت دوم با وزنه 205 کیلویی به رقابت پرداخت و در آخرین حرکت خود وزنه 208 کیلویی را بالی سر برد.
ماتیاس اشنایدر وزنه بردار آلمانی که برای مهار وزنه 196 کیلو گرم به روی تخته آمده بود نتوانست وزنه را مهار کند و وزنه 196 کیلوگرمی با سر او برخورد کرد و لحظه ای سالن در سکوت فرو رفت. به کمک های تیم پزشکی وی توانست به ادامه مسابقه بپردازد و وزنه 197 کلیو گرم را برای حرکت بعدی خود انتخاب کرد. اما نتوانست آمادگی لازم را بدست بیاورد و از ادامه مسابقه انصراف داد.

مهمترین حریف سلیمی در یک ضرب«روسلان آلبگوف» روس بود که او هم مانند سلیمی کار خود را با 208 کیلو گرم در یک ضرب پایان داد.
بهداد سلیمی هم برای حرکت سوم خود مانند حریف روس خود وزنه 208 کیلویی را انتخاب کرد و به راحتی این وزنه را بالی سر برد.

احسان حدادی همه را غافلگیر کرد

احسان حدادی که در فینال رقابت های پرتاب دیسک شرکت کرده بود در اولین پرتا خود با اعتماد به نفس بالایی دیسک را 68.18 متر پرتاب کرد و همه را غافلگیر کرد. او در حال حاضر به اختلاف بالایی نسبت به حریفان خود در صدر جدول قرار دارد.

جدول رقابت های پرتاب دیسک تا ساعت 23:40


سومین طلای کشتی فرنگی بر گردن رضایی

قاسم رضایی کشتی گیر فرنگی کار وزن 96 کیلوی کشورمان در فینال این رقابت ها با کشتی مقتدرانه حریف روس خود را شکست داد سومین مدال طلای تیم ملی کشتی فرنگی را کسب کرد.

رضايي در اين ديدار در 2 تايم و با نتايج (2 بر صفر) و (يک بر صفر) مقابل رستم توتروف، دارنده مدال برنز 2011 جهان از روسيه به پيروزي رسيد و مدال طلا را بر گردن آويخت. 

قاسم رضایی در حالی در فینال برابر حریف روس خود قرار گرفت که در مراحل قبل  نمايندگان ترکيه، ارمنستان و کوبا را شکست داد.

رقابت او در برابر حریف روس خود در حالی برگزار شده بود که حذف ناجوانمردانه سعید عبدولی این شبهه را ایجاد کرده بود که مافیایی کشتی قصد دارنذ تا روسیه را در کشتی فرنگی صاحب مدال های بیشتری کنند. 

با این حال دلاورمرد مازندارانی تیم ملی کشتی با اقتدار حریف خود را در دو تایم پیاپی برد و جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نگذاشت.

جایگاه ایران در رده‌بندی مدال‌ها تا ساعت 23:40
کشورمان با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز هم‌اکنون در جایگاه هفدهم جدول مدال‌های المپیک قرار دارد.

طلا برای بهداد، نقره برای سجاد
وقتی وزنه بردار روس در حرکت سوم خود در مهار وزنه 247 کیلو گرمی باز ماند مدال طلا و نقره بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی قطعی شد.

سجاد انوشیروانی در دو حرکت از سه حرکت خود موفق شد و با 245 کیلو در حرکت دوم به مدال نقره المپیک دست یافت.

بهداد سلیمی در حرکت خود 247 کیلو را به راحتی بالای سر برد. بهداد سلیمی هم در حالی که مدال طلای او مسجل شده بود برای حرکت دوم خود وزنه سنگین 264 کیلویی را انتخاب کرد که نتوانست آن را مهار کند و با همان 245 کیلو به کار خود پایان دهد و لقب قوی ترین مرد المپیک را به خود اختصاص دهد.

جایگاه ایران در رده‌بندی مدال‌ها تا ساعت 24:00
کشورمان با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز هم‌اکنون در جایگاه دوازدهم جدول مدال‌های المپیک قرار دارد.

حدای نایب قهرمان المپیک شد

رقابت احساس حدادی در حالی ادامه دارد که پرتاب گر نامدار کشورمان در حرکت پنجم در مقام دوم قرار گرفت.
ورزشکار آلمانی موفق شد در پرتاب پنجم با ثبت رکورد 68 متر و 27 سانتی متری به رتبه اول صعد کند تا لحظاتی بعد حدادی با پرتابی بلند تر امید کسب طلای پنجم کاروان ایران را پر رنگ تر کند اما تصاویر آهسته نشان دهنده خطای رخ داده در حرکت وی بودند.
‫در ادامه ورزشکار آلمانی و سپس حدادی در پرتاب آخر (ششم) هم مرتکب خطا شد تا مدالی طلا برای رابرت هارتینگ آلمانی مسجل شده و حدادی با کسب نقره المپیک، مدال دیگری به ویترین افتخاراتش بیفزاید.‬
‫شادی ورزشکار آلمانی از غلبه بر حدادی به اندازه ای بود که وی لباسش را در مقابل دیدگان تماشاگران حاضر در استادیوم اصلی مسابقات بدرد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9784
  • کل نظرات : 373
  • افراد آنلاین : 128
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 229
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 824
  • باردید دیروز : 99
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,185
  • بازدید ماه : 4,269
  • بازدید سال : 48,418
  • بازدید کلی : 15,353,765